تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۱۳۹۳۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صمت:

افزایش تولید و صادرات لوله های چدنی بیانگر جهش تولید است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید لوله هایی با استانداردهای جهانی و صادرات آن به کشورهای مختلف و همچنین تامین بخش عمده نیاز کشور به لوله های چدنی حرکتی اصولی و رو به جلوی این شرکت و بیانگر جهش تولید است.
افزایش تولید و صادرات لوله های چدنی بیانگر جهش تولید است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور عصر چهارشنبه در جریان بازدید از خط تولید و بخش های مختلف شرکت لوله و ماشین سازی ایران در شهرستان اسلامشهر افزود: از اسفندماه سال ۹۵ با تغییراتی که در سطح مدیریت این شرکت رخ داد، شاهد تحولات مثبت و سازنده در این مجموعه صنعتی بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: روند تولید، فروش، صادرات، عمل به تعهدات، رشد اشتغال و تولید محصولات جدید در شرکت لوله و ماشین سازی ایران دلگرم کننده است

غریب پور تصریح کرد: بی تردید وزارت صمت حمایت های لازم برای تقویت هرچه بیشتر و حمایت از روند روبه رشد این شرکت را خواهد داشت.

همچنین محمدصالح ضیایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در این برنامه بیان کرد: انسجام و وحدتی که در شرکت لوله و ماشین سازی ایران وجود دارد باعث شده تا این مجموعه جزء شرکت های موفق و بدون حاشیه شهرستان باشد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تولیدات این شرکت و همچنین افزایش نیروی انسانی شاغل در آن نشان می دهد که مدیریت این شرکت بخوبی در راستای تحقق جهش تولید در سالجاری حرکت می کنند.

 

رشد ٣٠ درصد صادرات لوله های چدنی

مدیرعامل شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران نیز در سخنانی با اشاره به رشد ۳۰درصدی صادرات این شرکت در نیمه نخست سالجاری گفت: در سال جاری موفق شدیم تولید دو محصول جدید شامل لوله های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتری را که در حوادث و بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل و... مقاوم بوده و از هم جدا نمی شوند را آغاز کنیم.

محمدرضا بابایی با اشاره به قدمت ۶۵ ساله این شرکت افزود: در سه سال گذشته با حمایت‌های صورت گرفته از سوی مجموعه های مختلف، مدیران شهرستان از جمله مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر و تلاش و همت مدیران، کارکنان و کارگران پرتلاش، توانستیم رکورد افزایش چهار برابری صادرات لوله های چدنی را در سال ۹۸ ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران از زیان خارج شده، به تمامی تعهدات مالی خود اعم از حق و حقوق کارگران، بیمه و مالیات عمل کرده و هم قسم هستیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده تولیدات را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت صبح امروز به همراه رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر از خط تولید و بخش های مختلف شرکت لوله و ماشین سازی ایران بازدید کردند.

شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران به عنوان اولین واحد صنعتی ذوب و تولیدکننده چدن در ایران در سال ۱۳۳۸ شمسی (۱۹۵۹میلادی) با هدف تولید لوله و اتصالات چدنی برای مصارف آبرسانی و دیگ‌های چدنی برای تأمین آب و هوای گرم مؤسسه‌ها و ساختمان‌ها، تأسیس شد.

ظرفیت تولید سالیانه شرکت در ابتدا ۴.۰۰۰ تن و عمده محصولات آن لوله‌های چدنی از قطر ۸۰ الی ۴۰۰ میلیمتر و به طول ۴ و ۵/۵ متر به روش سانتریفوژ (گریز از مرکز) بوده است.

عناوین برگزیده