تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت:

بخش معدن ایران تحریم‌های آمریکا را ناکام کرد

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی ایران با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها متوقف نشد و در کنار رشد تولید، با پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای، آمریکا را ناکام گذاشت.
بخش معدن ایران تحریم‌های آمریکا را ناکام کرد

به گزارش می متالز، به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب‌پور» در همایش ملی پدافند غیرعامل با رویکرد تداوم تولید در صنایع معدنی و فلزی که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ایمیدرو جهش واقعی تولید را با رشد تولید محصولات خود  محقق کرد.

وی اضافه‌کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تولید آهن اسفنجی، گندله، فولاد و کنسانتره آهن به ترتیب ۱۹، ۱۸، ۱۲ و هشت درصد رشد محقق کرد و در بخش‌های آلومینیوم، آلومینا، کنسانتره مس و غیره نیز از رشد تولید مطلوبی برخوردار شدیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با اقدام‌های علمی و عملیاتی خود برپایه اصول و روش‌های ابداعی سازمان پدافند غیرعامل، به منظور ارتقای ایمنی در برابر تهدیدات مختلف بهره می‌برد.

وی ادامه‌أاد: این سازمان علاوه بر اکتشاف، استخراج و تولید، در کنار اجرای اصول پدافند غیرعامل در ستاد و شرکت‌های تابعه، یک رویکرد علمی و آسیب شناسی را در این زمینه اتخاذ کرده است.

انعقاد قراردهایی برای نهادینه کردن پدافند غیرعامل

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان طی قرادادهایی با دانشگاه‌ها، تحقیقاتی در زمینه پدافند غیرعامل اجرایی کرده، خاطرنشان‌کرد: با اقدام‌های انجام شده، در عین افزایش ۳۰ درصدی ساعت‌های کار در شرکت‌های تابعه ایمیدرو، حوادث فقط به میزان سه درصد افزایش یافت و طرح واکنش در شرایط اضطرار در معادن نیز اقدام دیگر ایمیدرو در این زمینه است.

اقدامات ایمیدرو در زمینه پدافند غیرعامل

«عزت‌الله میرزایی»، دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل گفت: ایمیدرو در چارچوب اهداف سازمان پدافند غیر عامل، برای تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات، آموزش و فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: این کمیته در شرکت‌های تابعه برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع امداد و نجات، دوره های آموزشی یک روزه، شناسایی و به‌روزرسانی تهدیدات در بخش معدن و صنایع معدنی و مطالعات مفهومی در شرکت‌های آلومینیوم جاجرم و منطقه ویژه اقتصادی تلاشگران پارسیان - لامرد را در دستور کار قرار داد.

میرزایی اضافه‌کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشت جهانی در سطح سازمان و شرکت، برگزاری رزمایش گسترده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و نیز تشکیل جلسه برای برگزاری رزمایش با شرکت‌های تابعه، بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در این زمینه بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو پیش از این گفته بود، سال های ۹۷ و ۹۸ شاهد اوج‌گیری راه‌اندازی طرح‌های معدنی و صنایع معدنی در سراسر کشور بودیم.

برپایه آمارهای منتشر شده، سال‌های ۹۸- ۱۳۹۷ در مجموع برای بهره‌برداری از ۳۸ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی، افزون بر ۴.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شد.

عناوین برگزیده