تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۴۳۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سود ۳.۴۲۹ میلیارد ریالی در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ بدست آمد:

افزایش ۵۸درصدی سودآوری از زیرمجموعه "فولاد"

می متالز - با توجه به نرخ‌های فعلی محصولات فولادی انتظار می‌رود که شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری تا پایان سال قادر به کسب سود خالص ۸ هزار میلیارد ریالی باشد.
افزایش ۵۸درصدی سودآوری از زیرمجموعه "فولاد"

افزایش ۵۸درصدی سودآوری از زیرمجموعه

به گزارش می متالز، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری که از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان محسوب می‌گردد در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده بارگذاری شده این شرکت در سامانه کدال، به سود خالص ۳ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریالی دست یافته است. این میزان سود نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸ افزایش ۵۸ درصدی را ثبت کرده است.

محصول اصلی این شرکت آهن اسفنجی است که با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تنی تولید می‌گردد. میزان فروش این محصول در این مدت معادل ۳۹۶ هزار تن بوده است. علت اصلی افزایش سودآوری شرکت در این مدت افزایش نرخ فروش محصول آهن اسفنجی شرکت بوده است. درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این مدت معادل ۱۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال بوده است.

افزایش ۵۸درصدی سودآوری از زیرمجموعه

سهامداران اصلی این شرکت شامل فولاد مبارکه اصفهان با درصد مالکیت ۶۵ درصدی و همچنین شرکت معدن و توسعه نوسازی صنایع معدنی ایران به میزان ۳۵ درصد می‌باشند.

با توجه به نرخ‌های فعلی محصولات فولادی انتظار می‌رود که این شرکت تا پایان سال قادر به کسب سود خالص ۸ هزار میلیارد ریالی باشد و به این ترتیب انتظار رشد سودآوری شرکت فولاد مبارکه از محل سود سهام دریافتی شرکت فولاد چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

عناوین برگزیده