تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۴۴۱۴۲
سرویس خبر : انرژی

جان باختن ۲ نفر در آتش‌سوزی پتروشیمی خارک

می متالز - رئیس بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه گفت: یکی از دو مصدوم حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی جزیره خارک که در این بیمارستان بستری بود، به علت سوختگی زیاد جان باخت.
جان باختن ۲ نفر در آتش‌سوزی پتروشیمی خارک

به گزارش می متالز، محمدجواد طاهری افزود: با فوت این مصدوم شمار جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک به دو نفر رسید. او اضافه کرد: از مجموع پنج مصدوم این حادثه که توسط شناور ناجی اداره بندر و دریانوردی به بندرگناوه اعزام و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده بودند، سه نفر ترخیص و دو نفر بستری شدند.

طاهری اظهار کرد: یکی از مصدومان بستری شده روز جمعه فوت کرد و حال مصدوم دیگر خوب است. پتروشیمی جزیره خارک شامگاه پنج‌شنبه در هنگام تعمیرات سالانه (اورهال) دچار آتش‌سوزی شد که بر اثر این حادثه یک تن کشته و پنج نفر مصدوم به بیمارستان سوانح سوختگی بندرگناوه اعزام شدند.

این حادثه در هنگام عملیات جوشکاری رخ داد که براثر آن لوله محتوای مواد شیمیایی منفجر و باعث آتش‌سوزی شد. جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری بندرگناوه در آب‌های خلیج فارس واقع است.

 

پیگیری و بررسی قضایی حادثه خارک

رئیس دادگستری بخش خارک گفت: در پی آتش‌سوزی یکی از بخش‌های پتروشیمی این جزیره پرونده قضایی برای بررسی هر چه بیشتر حادثه تشکیل شد.

روابط عمومی دادگستری بوشهر روز جمعه به نقل از رضا حاجب‌فرد افزود: علت حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک، نشت مواد نفتی از لوله بوده که موجب ایجاد انفجار و آتش‌سوزی شده‌است.

حاجب فرد اظهار کرد: دستورات قضایی برای تشکیل پرونده انجام شده‌است و برای بررسی دقیق‌تر علت وقوع حادثه کارشناس و بازرسان مربوطه به محل اعزام می‌شوند.

وی افزود: موضوع حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی خارک به دقت بررسی می‌شود و در صورت احراز هرگونه تقصیر یا سهل‌انگاری از ناحیه شخص یا اشخاصی در بروز حادثه یاد شده، مسببان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

عناوین برگزیده