تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۱۴۵۰۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم زرند:

قیمت گذاری سنگ آهن در چرخه فولاد کشور باعث ضرر و زیان شرکت‌های سنگ آهنی شد

می متالز - نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: قیمت گذاری سنگ آهن در چرخه فولاد کشور باعث ضرر و زیان شرکت‌های سنگ آهنی استان کرمان شده است.
قیمت گذاری سنگ آهن در چرخه فولاد کشور باعث ضرر و زیان شرکت‌های سنگ آهنی شد

به گزارش می متالز، عفت شریعتی صبح امروز در شورای معادن استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه تقویت جهش تولید استان کرمان در حوزه صنعت و معدن مورد نظر استاندار جدید قرار گیرد اظهار داشت: عرصه اقتصاد با محوریت صنعت و معدن در سلامت اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در قرآن مساله معادن آشکار آمده است و به تاکید کلام الهی در استخراج معادن باید ایجاد قسط و عدل داشته باشیم گفت: رضایت مردم در اجرای عدالت در تمام عرصه‌ها است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار جدید کرمان زمینه ساز تحول در ابعاد مختلف صنعت و معدن شود افزود: قیمت گذاری سنگ آهن در چرخه فولاد کشور باعث ضرر و زیان شرکت‌های سنگ آهنی در استان شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت سنگ آهن مورد توجه استاندار جدید کرمان قرار گیرد گفت: استان کرمان استانی پهناور بوده و ظرفیت زیادی در حوزه معادن دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه چنانچه فروش سنگ آهن با قیمت عادلانه انجام شود ابعاد مثبت آن کشور و منطقه را در برمی‌گیرد ادامه داد: اگر قیمت سنگ آهن مناسب باشد تولیدکنندگان آن می‌توانند حقوق کارگران خود را به خوبی بدهند.

وی با بیان اینکه محدوده‌های معدنی زیادی در استان کرمان به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده اما در محاق بی‌توجهی هستند افزود: فعال شدن معادن استان باید در دستور کار استاندار جدید کرمان قرار بگیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معادن سرمایه ملی کشور هستند اما به دست افرادی قرار گرفته‌اند که هیچ فعالیتی ندارند گفت: حقوق  معادن استان به خزانه واریز می‌شود اما سهم استان برگشت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم کرمان حق دارند وقتی آلایندگی استخراج معاون را دارند از مزیت‌های معادن نیز بهره ببرند افزود: انتقال آب خلیج فارس به سیرجان انجام شده است اما روند انتقال آب در مراحل بعدی باید مورد توجه استاندار جدید کرمان قرار بگیرد و آب به سایر شهرستان‌های استان نیز منتقل شود.

شریعتی با اشاره به اینکه آب مسئله حیاتی بوده و توسعه صنعت و معدن استان به این انتقال آب بستگی دارد گفت: امیدواریم شاهد تحول در صنعت و معدن استان باشیم چرا که در حال حاضر در بین مردم نارضایتی وجود دارد و حق مردم از این معادن ادا نشده است.

 

توزیع عادلانه ثروت مورد توجه جدی استاندار جدید کرمان قرار گیرد

نماینده شهربابک نیز در همین شورا با توجه به اهمیت توزیع عادلانه منابع در استان‌ها اظهار داشت: توزیع عادلانه ثروت مورد توجه جدی استاندار جدید کرمان قرار بگیرد.

مصطفی رضاحسینی با بیان اینکه تخریب محیط زیست چالش بسیار جدی استان است گفت: صنعتی شدن استان نظم طبیعت را بر هم زده و در توسعه پایدار باید این منابع خدادادی را در نظر گرفت.

رضاحسینی با اشاره به اینکه حدود 900 معدن در استان کرمان داریم اما وضعیت آنها مشخص نیست افزود: تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان باید سریعاً انجام شده و استاندار جدید این موضوع مهم را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه ره‌آورد معادن باید ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق باشد گفت: چرا باید معادن به افرادی واگذار شود که هیچ تخصصی ندارند و معادن در حبس استان باید از حبس خارج شوند.

رضاحسینی با تأکید بر اینکه رانت در واگذاری معادن در استان کرمان را از بین ببرید افزود: از خام فروشی معادن در استان کرمان باید به طور جدی جلوگیری شود.

نماینده شهربابک با بیان اینکه در کمیسیون صنایع و معادن استان کرمان نیز این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد یادآور شد: در جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این مسئله عنوان شده است.

عناوین برگزیده