تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۴۸۲۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل سیمان کرمان مطرح کرد؛

قطع ید وارداتی سیمان چاه نفت با تولیدات دانش بنیان سیمان کرمان

می متالز - فریدون رحمانی گفت: از مهمترین دستاورد ما که با کمک متخصیصن داخلی کارخانه و کارگران نخبه ما ایجاد شد این نوع از سیمان است که مخصوص چاه های نفت تولید شده بوده و کشور را از نیاز به واردات این محصول بی نیازکرده است.
قطع ید وارداتی سیمان چاه نفت با تولیدات دانش بنیان سیمان کرمان

به گزارش می متالز، استان کرمان علاوه بر اینکه در عرصه تولیدات معدنی حرف اول را می زند در تولید انواع محصولاتی ساختمانی که مهمترین آنها چسب با مقاومت سیمان است کل ایران کرمان را به سیمانش می شناسند

سیمان کرمان، سیمان زرین، سیمان رفسنجان و دیگر کارخانه های تولید سیمان در کرمان به واسطه قرار گرفتن معادن در سر بالایی به جهت استخراج سابقه  و روند خوبی را برای تولید دارند.

سیمان کرمان در عرصه تولید سیمان سیاه حرف زیادی برای گفتن دارد اما به تازگی انواع مختلفی از سیمان را به سبد تولید خود اضافه کرده است که سیمان سفید  و سیمان فرا ساحل نوع بسیار پیشرفته ای از سیمان را که از قدرت چسبندگی بسیار بالایی را در امر ساخت و ساز برخوردار است  را به مصرف کنندگان خود ارائه می دهد .

 فریدون رحمانی مدیرعامل سیمان کرمان در خصوص محصولات صادارتی و دانش بنیان  این کارخانه گفت: با قرارگرفتن سیمان سفید درسبد محصولات این شرکت، نام گروه صنایع سیمان کرمان در ” بالاترین سطح تنوع محصولات سیمانی ” قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حالیکه جای خالی تولید این محصول در محدوده پهناورترین استان کشور احساس می شد با برنامه ریزی، پژوهش‌ سیمان سفید با برند خوشنام سیمان کرمان وارد بازار شده که همچون سایرمحصولات این کارخانه از مرغوبیت وکیفیت بالایی برخوردار است.

رحمانی افزود: صادرات سیمان سفید کرمان به کشور عراق آغاز شده است وبا وجود گذشت کمتراز یکسال از تولید محصول جدید سیمان کرمان (سیمان سفید‌) این کارخانه توانسته است جایگاه مطلوبی در بازار سیمان سفید برای این محصول ایجاد نماید که به لطف پروردگار وتلاش کارشناسان سیمان کرمان سیمان سفید استاندارد و باکیفیت تولید و مورد توجه بازارهای داخلی وخارجی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر حضورمحصول ما در بازار کشور پاکستان دور جدید صادرات سیمان سفید کرمان به عراق است که درحال حاضر روزانه حدود٢٠٠ تن بوسیله خطوط ریلی وازطریق مرز چزابه به کشور عراق  این محصول صادرمی شود.

مدیر عامل سیمان کرمان به سیمان فراساحل نیز اشاره کرد و گفت: از مهمترین دستاورد ما که با کمک متخصیصن داخلی کارخانه و کارگران نخبه ما ایجاد شد این نوع از سیمان است که مخصوص چاه های نفت تولید شده بوده و کشور را از نیاز به واردات این محصول بی نیازکرده است.

مهندس رحمانی با اشاره به رشد استفاده از انرژی درجهان واستمرارنقش انرژی های فسیلی عنوان داشت: علی رغم استفاده از انرژی های جدید، استخراج واستحصال نفت وگاز همچنان در سبد انرژی جهانی از جایگاه قابل توجهی برخوردارخواهد بود.


وی ضمن اشاره به این نکته که سیمان کرمان از دیر باز به عنوان تولید کننده سیمان چاه نفت ویژه سکوهای خشکی شناخته شده است، افزود: تا کنون تامین سیمان چاه نفت فراساحل از کشورهایی همچون آلمان، نروژ وامارات متحده عربی صورت می‌گرفت که با این اقدام مهم سیمان کرمان با توان تولید سالانه ۵٠ هزار تن، ضمن صرفه جویی ارزی ،امکان پوشش کامل نیاز داخلی نیز فراهم شده است.


مدیرعامل سیمان کرمان  به تاریخچه فعالیت سکوهای نفتی و استفاده از سیمان چاه نفت اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2030 در حدود30 درصد، مصارف انرژی جهان افزایش پیدا می‌کند و در سال 2040 حدود 25 درصد، همچنین پیش بینی‌ می شود که بیش از 50 درصد این مصارف، باز هم توسط نفت و گاز در دنیا تأمین خواهد شد بنابراین بحث نفت و گاز به عنوان بحثی که در فراروی ما باز است، همچنان اهمیت خود را حفظ خواهد کرد.


وی در تبیین اهمیت محصول سیمان چاه نفت فراساحل افزود: تقریباً در 25 سال گذشته هر سال حدود 80 میدان نفتی در فراساحل کشف شده و در ده سال گذشته نیز 70 درصد معادن کشف شده در دنیا میادین فراساحل بودند که این شرایط، اهمیت میادین فراساحل را نشان می‌دهد.

مهندس رحمانی بیان داشت: از اغاز سال 2000 میلادی، ظرفیت برداشت از میادین نفتی فراساحل سه برابر شده و در منطقه خاورمیانه هم ظرفیت برداشت از میادین فراساحل در همین مقطع از زمان در نفت 6/1 برابر و در گاز در حدود 9/2 برابر شده است که نشان از میزان استفاده سیمان فرا ساحل د رجهت کشفیات این میادین دریایی شده است.

وی تاکید کرد: همه اینها نشان دهنده اهمیتی هست که چاه‌های نفت فراساحل دارند و به نظر می‌آید که آینده  انرژی دنیا هم در بستر اقیانوس‌ها و در کف دریاهاست

مدیرعامل سیمان کرمان گفت:مصرف سالانه‌ سیمان  درچاه‌های نفت حدود 50 هزار تن در چاه‌های نفت خشکی هست و 40 هزار تن در چاه‌های نفت دریایی است و این در حالی است که چاه های نفت دریا 20 درصد مجموع چاه های نفت هستند اما چهار تا پنج برابر نفت خشکی، مصرف سیمان دارند.

وی افزود:مجموع مصارف سیمان در چاه های خشکی و فراساحل ما حدود 50 هزار تن است با قیمتی حدود 160 دلار در منطقه و قیمتی بین 400 تا 500 تومان در کشور است بنابراین قیمت سیمانی که ما به دست مشتری می رسانیم حدود یک چهارم تا یک پنجم قیمت های فوب منطقه خلیج فارس است.

وی به تولید سیمان سیاه نیز اشاره کرد و گفت:  درحال حاضر کارخانه سیمان کرمان  8 نوع محصول را در سبد تولیدی خود دارد که  در جهان نام اور است که سیمان سفید فرا ساحل حفاری و پورتلند از مهمترین آنها هستند لذا امیدواریم با توجه به نبوغ دانش بنیان نخبگان این واحد تولیدی بتوانیم سبد ارائه این کارخانه در محصولات سیمانی  را افزایش دهیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده