تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۳
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۴۸۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلت‌فرم جدید برای خودرو‌های خسارت‌دیده با همکاری بیمه ایران و ایساکو

می متالز - با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بیمه ایران و مدیران عامل ایران خودرو و ایساکو مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بیمه ایران و ایساکو برای گسترش خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران، در سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار شد. این تفاهم‌نامه در چارچوب بهره‌برداری و پیاده‌سازی پلت‌فرم جامع خدمات مکان‌محور در حوزه ارائه خدمات‌رسانی سیار به مشتریان و زیان‌دیدگان حوادث رانندگی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
پلت‌فرم جدید برای خودرو‌های خسارت‌دیده با همکاری بیمه ایران و ایساکو

به گزارش می متالز، محمد رضایی، مدیرعامل بیمه ایران در این جلسه ضمن تشریح خدمات متمایز این شرکت در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای گفت: بر اساس آمار ۵۶ درصد بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و ۴۸درصد بیمه‌نامه بدنه اتومبیل در سراسر کشور توسط بیمه ایران صادر می‌شود و همچنین بیش از ۶۰درصد خسارت‌های اتومبیل در صنعت بیمه توسط بیمه ایران پرداخت می‌شود که این موضوع نشانه اعتماد و اطمینان مردم به این شرکت است؛ به همین جهت برای ارتقای سرویس خدمات پس از فروش در بیمه ایران، تلاش‌های زیادی صورت گرفته که یکی از آنها تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ایران خودرو است.

وی وفای به عهد در پاسخ به اعتماد مردم را یکی از اصول اساسی بیمه ایران عنوان کرد و افزود: به موجب این تفاهم‌نامه با همکاری شرکت ایران خودرو خدمات ویژه و خاصی به بیمه‌گذاران خود ارائه خواهیم کرد تا ضمن انتقال خودروهای خسارت‌دیده همچنین انتقال سرنشین این خودروها، بدون نیاز به مراجعه بیمه‌گذار به شعب بیمه ایران در محل حادثه خدمات پرداخت خسارت انجام شود. غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز طی سخنانی موضوع این تفاهم‌نامه را موضوعی «ملی» بیان و با اشاره به ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به همه بیمه‌گذاران تصریح کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند به الگویی برای صنعت بیمه کشور تبدیل شود. وی افزود: همکاری شرکت سهامی ‌بیمه ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور با شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در کشور می‌تواند موجب افزایش اعتماد و اطمینان خاطر حادثه‌دیدگان شود، چرا که هدف و اراده بیمه‌گران پرداخت سریع و به موقع خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان است.

سلیمانی ارائه خدمات آنلاین به مشتریان در زمان بروز حادثه را یکی از اهداف مهم این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: همان‌طور که صدور بیمه‌نامه به صورت آنلاین انجام می‌شود باید پرداخت خسارت نیز به همین شیوه انجام شود تا بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان در اسرع وقت و با بهترین کیفیت خسارت خود را دریافت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه درسال 1398 از 60 هزار میلیارد تومان پرتفوی صنعت بیمه کشور 20 هزار میلیارد تومان مربوط به بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بوده بنابراین یک‌سوم پرتفوی صنعت بیمه کشور را  بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تشکیل می‌دهد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 1399 نیز این نسبت برقرار باشد؛ از سوی دیگر 25 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کند که از این تعداد 23 میلیون و500 هزار دستگاه تحت پوشش صنعت بیمه کشور قرار گرفته که حدود 50 درصد این بازار در اختیار بیمه ایران قرار دارد.

سلیمانی ضریب خسارت در بخش ثالث در سال 1397 را 109 درصد و در سال 1398 را 104 درصد اعلام کرد و افزود: ضریب خسارت در بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در کشور بالاتر از نرخ جهانی آن است و این امر موجب زیان بیمه‌گران خصوصا بیمه ایران که بیشترین تعداد بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را دارد شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود و از جمله این موارد، افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در ایران  است.

عناوین برگزیده