تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۴۸۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور از 6 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اراک و خیر آباد

می متالز - معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور از 6 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اراک و خیر آباد بازدید کرد.
بازدید معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور از 6 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اراک و خیر آباد

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/186204/WhatsApp%20Image%202020-12-13%20at%2013.13.25.jpeg

به گزارش می متالز، سورنا ستاری در سفر به استان مرکزی، از واحدهای تولیدی "صنایع فرآور آذین فلز" و "خرد صنعت اروند" در شهرک صنعتی شماره یک اراک و واحدهای تولیدی "فرافن کسری"، "پروشات در مرکزی"، "صنایع فراتوسعه کیاسا" و "ماهد آلومینیوم" در شهرک صنعتی خیرآباد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان صنعتی کشور قرار گرفت.

شرکت دانش بنیان "صنایع فرآور آذین فلز" در زمینی به مساحت 2 هزار و 866 مترمربع در شهرک صنعتی شماره یک اراک واقع است که با سرمایه‌ گذاری 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 15 نفر، ظرفیت تولید بیش از 2 هزار عدد شیرآلات ایمنی در سال را دارد.

شرکت دانش بنیان "خرد صنعت اروند" در شهرک صنعتی شماره یک اراک نیز در زمینی به مساحت 3 هزار و 177 مترمربع با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال و ایجاد 22 نفر فرصت شغلی، بیش از 5 هزار دستگاه تأسیسات درون چاهی در سال را تولید می‌کند.

همچنین شرکت دانش بنیان "فرافن کسری" تولید کننده واشر فولادی کم کربن با ظرفیت تولید بیش از 20 تن در سال در شهرک صنعتی خیر آباد است که در زمینی به مساحت 300 مترمربع و سرمایه‌ گذاری 50 میلیارد ریال، برای 8 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

شرکت دانش بنیان "پروشات در مرکزی" در زمینی به مساحت 4 هزار و 13 مترمربع در شهرک صنعتی خیرآباد واقع است که با سرمایه‌ گذاری 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 20 نفر، ظرفیت تولید 450 هزار مترمربع درهای اتوماتیک در سال را دارد.

شرکت دانش بنیان "صنایع فراتوسعه کیاسا" در شهرک صنعتی خیرآباد نیز در زمینی به مساحت 4 هزار و 898 مترمربع با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال و ایجاد 36 نفر فرصت شغلی، بیش از دو هزار دستگاه موتورهای صنعتی تراکمی در سال را تولید می‌کند.

همچنین شرکت دانش بنیان "ماهد آلومینیوم" تولید کننده مقاطع آلومینیومی با ظرفیت تولید بیش از 2 هزار تن در سال در شهرک صنعتی خیر آباد است که در زمینی به مساحت 7 هزار و 528 مترمربع و سرمایه‌ گذاری 500 میلیارد ریال، برای 56 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی شماره یک اراک و خیر آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج‌ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده که از فعالیت این واحدهای فنآور بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سورنا ستاری افزود: استان مرکزی در راه ‌اندازی شرکت‌های دانش ‌بنیان سرآمد است و در بازدیدی که از برخی واحدهای فنآور این خطه به‌ عمل آمد، ظرفیت‌های ازشمندی در آن‌ها نهفته است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارتباط هدفمند و گسترده شرکت‌های خصوصی و دولتی باعث جذب نوآوری می‌شود و دولت نیز تلاش می‌کند با راه ‌اندازی یک اکوسیستم جدید، واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان را در تولید محصولات تحریمی حمایت کند.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور ادامه داد: اگر نوآوری در صنعت محقق نشود، تنوع محصولات، کیفیت در روش تولید و امکان رقابت ‌پذیری در بازار اتفاق نمی‌افتد و این مهم باعث بروز مشکلات و مسائل کارگری در واحدهای صنعتی بزرگ می‌شود؛ بنابراین نگاه نوآورانه در صنعت باید نهادینه شود.

ستاری بیان کرد: واحدهای تحقیق و توسعه و فنی قلب شرکت‌های صنعتی هستند و باید به تناسب نوع فعالیت و جایگاه‌شان در راستای بهبود مرزهای دانشی و فنی نوین گام بردارند.

استان مرکزی با بیش از 3 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بیش از ۲ هزار واحد تولیدی بهره بردار، قطب دوم صنایع مادر تخصصی و پیمانکاری و کانون چهارم صنعت کشور است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده