تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۴۸۹۰۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اعتبار ۱۰۴ هزار میلیاردی بخش عمران نقد نیست؛ انتشار ۸۰ هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰، اعتبار نقد نیست، بلکه دولت می خواهد حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان را به صورت اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران پروژه ها واگذار کند که این مسئله، مشکلات مجریان را صدچندان می کند.
اعتبار ۱۰۴ هزار میلیاردی بخش عمران نقد نیست؛ انتشار ۸۰ هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده

به گزارش می متالز، صدیف بدری در تشریح اعتبارات حوزه عمران در لایحه بودجه سال 1400، گفت: دولت در لایحه بودجه 1400، اعتباری حدود 104 هزار میلیارد تومان را برای حوزه عمرانی در نظر گرفته که این میزان اعتبار در قیاس با بودجه سال 99 افزایش 37 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد.

صدیف بدری

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم با بودجه 104 هزار میلیارد تومانی تنها می توان بخشی کوچکی از پروژه های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کرد، البته بعید است که بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده به صورت کامل محقق شود، این یعنی همان تعداد محدود پروژه ها نیز باید در انتظار بودجه بمانند.

 

تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام حدود 800 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی گفت: بر اساس آمارها حدود 80 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل تمام آن ها به شرط آنکه پروژه جدیدی کلید زده نشود، حدود 800 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد. بنابر این دولت باید برای تکمیل این پروژه ها راه کارهای دیگری را بیاندیشد.

 

اعتبار 104 هزار میلیاردی بخش عمران نقد نیست؛ انتشار  80 هزار میلیاردی اسناد خزانه در سال آینده

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته باید این مسئله نیز توجه کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه عمرانی، اعتبار نقد نیست، بلکه دولت می خواهد حدود 80 هزار میلیارد تومان را به صورت اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران پروژه ها واگذار کند که این مسئله، مشکلات مجریان را صدچندان می کند.

 

واگذاری به بخش خصوصی تنها راه ساماندهی پروژه های نیمه تمام عمرانی

بدری با اعلام اینکه تنها راه ساماندهی پروژه های نیمه تمام عمرانی، واگذاری بخش اعظمی از آن ها به بخش خصوصی است، افزود: کمیسیون عمران مجلس در شرایط کنونی در حال بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی است که بر اساس آن پروژه های عمرانی به بخش خصوصی واگذار می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود، با این اقدام هم پروژه ها تکمیل شده و هم اینکه بخش خصوصی فعال خواهد شد.

عناوین برگزیده