تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۱۴۹۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد:

صادرات به بهانه مشکلات مالیاتی متوقف نشود

می متالز - در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق سمنان پیشنهاد شد: اگر صادراتی در حال انجام تشریفات گمرکی است و صادرکننده مشکلات مالیاتی داشت، صادرات متوقف نشود بلکه از راه‌های دیگری که برای وصول مالیات وجود دارد، اقدام شود.
صادرات به بهانه مشکلات مالیاتی متوقف نشود

در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق سمنان پیشنهاد شد: اگر صادراتی در حال انجام تشریفات گمرکی است و صادرکننده مشکلات مالیاتی داشت، صادرات متوقف نشود بلکه از راه‌های دیگری که برای وصول مالیات وجود دارد، اقدام شود.

به گزارش می متالز، رئیس اتاق سمنان گفت: این روزها اقتصاد دچار مشکلات عدیده‌ای شده است اما با توجه به شرایط نباید ناامید بود، بسیاری از شرکت‌ها حتی در این وضعیت بحرانی به کار و تولید ادامه داده‌اند تا آنجا که برخی از کارخانه‌های استان جذب نیرو داشته‌اند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در بیست نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان، افزود: با توجه به نزدیک بودن ولادت حضرت زینب و روز پرستار اتاق سمنان تصمیم دارد با یاری فعالین اقتصادی از پرستاران و مدافعان سلامت قدردانی کند.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: ساختمان جدید اتاق بازرگانی هم‌زمان با ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: هر روز مشکلات صادرات و واردات در مبادی گمرکات بیشتر می‌شود، اگر صادراتی در حال تشریفات گمرکی است و در سامانه مشکلات مالیاتی دیده شده نباید صادرات را متوقف کنند، پیشنهاد این است اگر شرکتی دچار بدهی مالیاتی است راه‌های وصول زیاد است که می‌توانند اعمال کنند ولی تحت هیچ شرایطی نباید مانع صادرات کالا بشوند.

او ادامه داد: اضافه نمودن فرآیند اداری صادرات به نفع صادرکنندگان نیست باید تشریفات اداری به حداقل برسد در حال حاضر در گردش کار صادرات هر روز با موارد جدیدی روبرو می‌شویم.

محمود نجفی سهی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان ابزارهای کنترلی امور مالیاتی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: امروز سازمان‌ها همانند امور مالیاتی و بانک‌ها مستقیم برای وصول مطالبات خود اقدام می‌کنند، علاوه بر آن سامانه‌های گوناگون از درگاه‌های مختلف این کار موازی را انجام می‌دهند، از طرفی سازمان‌های نظارتی نتوانسته به وظیفه خود درست عمل کنند.

مهدی حداد، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان مشکلات صادرات در کشورهای مقصد را تأثیرگذار از منازعات سیاسی خواند و گفت: کریدور کالاهای صادراتی ایران با محوریت دو کشور عراق و افغانستان بسته شده، جا دارد تصمیم گیران اقتصادی مراودات سیاسی و تجاری با این کشورها را ویژه ببینند.

او ادامه داد: کالاهای صادراتی که از طریق ترکیه به آلمان صادر می‌شود در ترکیه با سختگیری‌ها مأموران ترک مواجه می‌شود اینجا لازم است کارگزاران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تعاملات لازم را با طرف‌های خود داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان تصریح کرد: با توجه به اختلافات فی‌مابین آذربایجان و ارمنستان این کشور ورود کلیه کالاهای ترک به این کشور را ممنوع اعلام کرده است، لذا فرصت بسیار مناسبی ایجاد شده که صادرکنندگان ایرانی در بازار ارمنستان حضور مستمر داشته باشند.

حداد تصریح کرد: ارائه خدمات کنسولی به تاجران ایران باید موردتوجه وزارت امور خارجه قرار بگیرد ارائه این خدمات توسط کشورهای دیگر به تجار امری کاملاً رایج است، جا دارد وزارت امور خارجه خدمات به تجار را در صدر توجه خود قرار دهد.

سعداللهی، رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان در این نشست گفت: سازمان تأمین اجتماعی دو واژه حسابرسی و بازرسی را به‌گونه‌ای دیگر تفسیر می‌کنند، سازمان تأمین اجتماعی اجازه بازرسی دارد ولی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند در حسابرسی شرکت‌ها مداخله کند.

او ادامه داد: دامنه ورود تأمین اجتماعی در دو بخش حقوق و دستمزد است در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند دفاتر سال قبل را از واحدها درخواست نماید، اما واحدهای صنعتی نباید دفاتر سال‌های قبل را به نمایندگان سازمان تحویل دهند.

شهرام پرویز، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز گفت: کارشناسان خبره تأمین اجتماعی از بین قوانین بخشنامه‌های را ایجاد و ابلاغ می‌کنند و از عدم آگاهی فعالین اقتصادی به دستورالعمل‌ها و بخشنامه استفاده مناسب را می‌برند، عدم آگاهی صاحبان کسب کار با بخشنامه‌های خلق‌الساعه سازمان تأمین اجتماعی باعث اختلافات عدیده‌ای شده است.

سعید ترکمان دهنوی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در این نشست گفت: محافظه‌کاری بسیار بالای کارشناسان اداری سازمان‌های دولتی اختلالات بسیار زیادی در فرآیند تشریفات صادرات و یا کار اقتصادی ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: عدم اشراف کارمند به محتوی قانون باعث شد تا روند کارهای اداری در استان با کندی صورت بگیرد جا دارد اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های متولی کارشناسان مرتبط را با آموزش‌های ضمن خدمت آگاه کند.

عناوین برگزیده