تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۴۹۴۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پرداخت عوارض آلایندگی از سوی «فایرا»

می متالز - شرکت آلومینیوم ایران علی رغم پرداخت عوارض آلایندگی، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست همچنان در سال ۱۳۹۹ در فهرست شرکت‌های آلاینده قرار گرفته است.
پرداخت عوارض آلایندگی از سوی «فایرا»

به گزارش می متالز، شرکت آلومینیوم ایران اعلام کرد: با توجه به موضوع یک درصد عوارض آلایندگی که به موجب تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی از بابت اصل عوارض آلایندگی سنوات گذشته تا پایان سال ۱۳۹۷ مبلغ یک هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال مطالبه کرده و از این بابت ذخیره‌ای در حساب‌های شرکت منظور نشده است.

علیرغم طرح دعوی از طریق وکلای شرکت، سازمان حفاظت محیط زیست همچنان نام شرکت را در سال ۱۳۹۹ در فهرست شرکت‌های آلاینده قرار داده است. لذا نتیجه نهائی در این خصوص نامشخص بوده و شرکت با توجه به آراء اخذ شده تاکنون، موضوع را برای دست‌یابی به نتایج مطلوب و قطعی همچنان پیگیری می‌کند.

شایان ذکر است امور مالیاتی استان مرکزی با توجه به رای صادره از شعبه دوم تجدید نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر رد شکایت و تجدید نظرخواهی این شرکت، طی اخطاریه صادره در روز ۱۵ بهمن ماه سال ۹۸ برای وصول عوارض آلایندگی دوره‌های سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال ۱۳۹۰ به مبلغ کل ۱۴۱ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال شامل ۴۲ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال اصل و مبلغ ۹۸ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال جرائم، اقدام کرد که پرداخت و تسویه شد.

بر این اساس اداره امور مالیاتی استان مرکزی طی اخطاریه‌ای در روز ۲۲ تیرماه سال جاری  مطالبه عوارض آلایندگی دوره سوم سال ۹۲- دوره‌های دوم و سوم و چهارم سال ۹۴ – دوره‌های اول و چهارم سال ۹۵ و دوره‌های دوم و سوم و چهارم سال ۹۶ را کرده است که تعیین تکلیف آنها در دست پیگیری است.

عناوین برگزیده