تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۲
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۴۹۸۰۰
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن

ذوب‌آهن از ماه قبل برای تولید ریل سوزنی خطوط مترو آماده شد

می متالز - معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن با اشاره به توانایی تولید ریل سوزنی از آبان ماه گفت: اگر مشتری وجود داشته باشد شرکت توان تولید ریل سوزنی را برای خطوط مترو دارد.
ذوب‌آهن از ماه قبل برای تولید ریل سوزنی خطوط مترو آماده شد

به گزارش می متالز، مهرداد تولاییان بابیان اینکه شکل مقطع ریل زبانه سوزنی متفاوت و پروفیل آن غیرمتقارن است، گفت: این پروفیل پیش ‌از این در داخل تولید نمی‌شد و یک شرکت پروفیل را از اسپانیا وارد و در داخل تراشکاری و درنهایت ریل زبانه سوزن تولید می‌کرد ولی اوایل سال در دیدار با ذوب‌آهن پیشنهاد تولید این محصول را داد و مقرر شد مراحل تولید این محصول را بررسی کنیم.

وی افزود: از تیر سال جاری نزدیک سه ماه طراحی این خطوط ریل انجام شد و در مهرماه غلتک‌های تولید این ریل تراشیده شد و درنهایت آبان سال جاری موفق به تولید ریل سوزنی در مجموعه ذوب‌آهن شدیم. آلیاژ سوزن ریل همانند آلیاژ ریل است البته از نظر سطح مقطع شکل، تفاوت‌هایی ازنظر فنی با ریل معمولی وجود دارد که درنهایت موفق به تولید ریل زبانه سوزن شدیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه در تمام خطوط راه‌آهن زمانی که با یکدیگر تلاقی و دو خط از کنار یکدیگر عبور می‌کنند از سوزن ریل استفاده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲ هزار سوزن ریل نصب‌ شده که به‌ مرور زمان نیازمند تعمیر و تعویض است البته شاید این تناژ در برابر تناژ ریل تولیدی، عدد آنچنانی نباشد ولی با توجه به اینکه سبد محصولات ریلی ذوب‌آهن کامل می‌شود، شرکت نسبت به تولید آن اقدام کرد.

تولاییان در خصوص اینکه آیا این مدل ریل برای خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: اگرچه مدل تولید آن اندکی متفاوت است اما اگر مشتری وجود داشته باشد ذوب‌آهن توان تولید ریل سوزنی را برای خطوط مترو دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده