تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۱۵۰۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴۳ برابری هدف گذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

می متالز - نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری ۴۳ برابر برنامه هدفگذاری امسال محقق شده است.
رشد ۴۳ برابری هدف گذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، معاون امور صنایع سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف گذاری استان در طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل با استفاده از ظرفیتهای موجود و سرمایه گذاری جدید، هشت میلیون دلار بوده که امسال تاکنون ۴۳ برابر این هدفگذاری محقق شده است.

محمدکاظم منزوی با اشاره به صرفه جویی ارزی ۳۴۳ میلیون دلاری حاصل از اجرای طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۲۱۱ کالای وارداتی به کشور شناسایی و پس از اعلام به استانها ۲۴ مورد آن در واحدهای صنعتی این استان تولید شد.

وی افزود: ساخت داخل در رونق صنعت، رونق دانشگاه و مراکز علمی کشور، خودکفایی، قطع وابستگی، جلوگیری از خروج ارز و و بسیاری از متغیرهای کلان اقتصادی و توسعهای تاثیر بسزایی دارد.

منزوی تصریح کرد: امسال برنامه های اجرایی نهضت ساخت داخل با اولویت زمانبندی، راهبری، سیاستگذاری و نظارتی به استانها ابلاغ و قانون ساخت داخل به صنعتگران، انجمنها و تشکلها و بخشهای مرتبط معرفی شد تا زمینه بهره برداری حداکثری از ظرفیتهای داخلی بیش از پیش فراهم شود.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری، افزود: در این طرح هر کجا که ظرفیت و زمینه ساخت داخل کالایی وجود دارد، اما شاهد واردات مشابه خارجی هستیم؛ با اعمال این قانون از واردات آن کالا جلوگیری میشود.

منزوی تصریح کرد: در این طرح از سوی دیگر با شناسایی ظرفیتهای موجود، نسبت به فعال سازی آنها در جهت افزایش تولید و یا تعمیق ساخت داخل اقلام و نیازهای اصلی اقدام شده است.

عناوین برگزیده