تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۵۰۱۹۹
سرویس خبر : محیط زیست
معاون اجتماعی دادگستری در دیدار با نماینده مردم در مجلس خواستار شد؛

ایمنی معادن و آلایندگی های صنایع با جدیت دنبال شود/ اولویت اول استخدام در کارخانه های بزرگ بایستی مردم بومی همان منطقه باشند

می متالز - در دیدار نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، موانع حقوقی، قضایی پیش روی کارخانجات بزرگ و معادن زغال سنگ و همچنین موضوع ارتقاء ایمنی در صنایع و معادن شهرهای زرند و کوهبنان بررسی شد.
ایمنی معادن و آلایندگی های صنایع با جدیت دنبال شود/ اولویت اول استخدام در کارخانه های بزرگ بایستی مردم بومی همان منطقه باشند

به گزارش می متالز، “سید مهدی قویدل” در نشست مشترک با  “عفت شریعتی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،  که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان کرمان برگزار گردید، اظهار داشت:معتقدیم در کنار توسعه صنایع  ومعادن که موجب اشتغال زایی برای شهروندان می شود باید موضوع ایمنی معادن و آلایندگی صنایع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه های مسوول قرار گیرد.
قویدل تاکید کرد: با توجه به آمار بالای پرونده های تصادفات جاده ای در استان کرمان، بالغ بر یکصد نقطه خطرناک و حادثه خیز شناسایی شده است که نیازمند مساعدت بنگاه های بزرگ اقتصادی و توجه بیشتر مسوولان در خصوص تقویت زیرساخت های لازم در محورهای مواصلاتی استان و تجهیز محورها به پایش تصویری هستیم.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه اولویت اول  استخدام و اشتغال زایی در کارخانه های بزرگ بایستی مردم بومی همان منطقه باشند، افزود: بایستی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه در جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات اقتصادی مردم زرند و کوهبنان از ظرفیت خیرین استفاده شود.
وی بیان کرد: دستگاه قضایی  آمادگی لازم دارد دارد تا با حضور در نشست های علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، اولویت های پیشگیرانه هر شهرستان، با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولین، سازمان های مردم نهاد و خیرین در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق  و حاشیه نشینی گام های موثری بردارد.
قویدل به موضوع صنعت گردشگری و نقش آن در پیشگیری از بروز جرم اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه روستای اسماعیل آباد زرند به عنوان پایلوت، تحت حمایت برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

در خصوص رفع و کاهش آسیب های اجتماعی آماده همکاری با دستگاه قضایی هستیم


همچنین در این نشست ” عفت شریعتی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی  گفت: بارویکردی که مجمع نمایندگان استان کرمان دارد ما آمادگی لازم داریم در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی که یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی از مسوولان می باشد، با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر دستگاه های متولی همکاری نماید.


شریعتی خاطرنشان ساخت: مساله بومی سازی اشتغال جوانان یکی از دغدغه هایی است که هنوز عملی نشده و نیازمند همکاری و همگرایی دستگاه های مختلف است.
این مقام مسوول افزود: علی رغم معدنی بودن شهرستان های زرند و کوهبنان، شاهد محرومیت های زیادی د ر این مناطق هستیم بنابراین از حضور خیرین و فعالان بنگاه های اقتصادی و کمک های آنها در راستای کاهش مشکلات مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی، استقبال خواهیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مجلس یازدهم  با همکاری  قوه قضاییه بتواند گام های موثری در خصوص بازنگری و اصلاح برخی قوانین بردارد
وی در خصوص مشکلات راه های مواصلاتی در شهرستان های زرند و کوهبنان نیز بیان کرد: نبود زیرساخت های لازم موجب بروز حوادث و تلفات در این مسیرها شده است که بایستی  با جبران این نواقص درجهت کاهش تلفات جاده ای نیز گام های موثری برداشت.

عناوین برگزیده