تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۵۰۵۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشرفت ۷۷ درصدی کارخانه آهن اسفنجی در بافق

می متالز - فرماندار بافق گفت: با برنامه ریزی انجام شده کارخانه آهن اسفنجی مجتمع معدنی بافق خرداد سال آینده تکمیل و تست سرد آن انجام می‌شود.
پیشرفت ۷۷ درصدی کارخانه آهن اسفنجی در بافق

به گزارش می متالز، سید مهدی طلائی مقدم فرماندار بافق در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد بافق گفت: در مجموعه شرکت نظم و انضباط کاری توام با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی به خوبی مشخص است.

او ادامه داد: غیر از کارخانه نورد میلگرد که در سال‌های گذشته راه اندازی شده پروژه کارخانه آهن اسفنجی (احیا)، ذوب و کلاف نیز در دست اقدام است و بنا بر گزارش مسوولان مجتمع، کارخانه احیا که چند سالی متوقف بود از سال گذشته مجدد عملیات تکمیل آن آغاز شده و اکنون حدود ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار بافق با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کارخانه آهن اسفنجی در سال گذشته مناسب بوده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی و پیش بینی‌هایی که از سوی مسوولان مجتمع انجام شده کارخانه آهن اسفنجی تا خرداد سال آینده تکمیل و تست سرد آن انجام می‌شود.

او گفت: مجموعه شهرستان و استان و در راس استاندار یزد کامل در کنار سرمایه گذار هستند و امیدواریم که با تکمیل سه پروژه در دست اقدام این مجتمع علاوه بر عواید اقتصادی، مباحث ایجاد اشتغال و همچنین تکمیل چرخه فولاد در شهرستان که از آرزو‌های دیرینه مردم و مسئولان است، محقق شود.

با تکمیل و راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی (احیا) مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق برای ۳۹۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۹۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

عناوین برگزیده