تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۵۱۵۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تجمع اعتراضی کارگران «معدن آریا جنوب زرند»، یک هفته‌ای شد

فرماندار زرند: دنبال حل کدخدامنشی مشکل کارگران هستیم

می متالز - امروز هفت روز است که «کارگران معدن آریا جنوب زرند» به آنچه که این کارگران «حقوق پایین و ساعت کار زیاد» اعلام می‌کنند، اعتراض دارند و به همین دلیل در محل این معدن تجمع کردند؛ فرماندار زرند در این باره در گفتگو با صدای زرند بیان داشت: دنبال حل کدخدامنشی مشکل این کارگران هستیم.
فرماندار زرند: دنبال حل کدخدامنشی مشکل کارگران هستیم

به گزارش می متالز، “علی صادق‌زاده” بیان داشت: بر اساس قوانین اداره کار هیچ مشکلی در پرداخت حقوق آن‌ها وجود ندارد و کارگران تمام حقوق و مزایای خود را می‌گیرند ولی تقاضای این کارگران این است که نسبت به برخی شرکت‌ها که پایه حقوق بالاتری دارند، حقوق آن‌ها هم بالا برود!

وی افزود: این معدن مربوط به بخش خصوصی است و خودش باید در این زمینه تصمیم بگیرد، اما در حال پیگیری هستیم و رایزنی‌های مختلفی انجام داده‌ایم و حتی از اداره کل کرمان هم آمده‌اند و با آن‌ها صحبت کردند و خود ما هم چندین جلسه داشتیم و صحبت کردیم تا افراد را توجیه کنیم، هرچند به بخش خصوصی و پیمانکار هم تذکر دادیم که به کارگران کمک‌هایی داشته باشد، به هر حال کارگران هم افرادی زحمتکش هستند و گفتیم تا جایی که راه دارد کمک‌هایی به افراد داشته باشند.

صادق‌زاده بیان کرد: این کارگران حقوق خود را با شرکت‌های دیگری چون کارآوران و میدکو مقایسه می‌کنند که خوب این شرکت‌ها حقوق و یک اِشل حقوقی خاص خود را دارند و بر اساس تصمیم و مصوبه هیات مدیره، پایه حقوق آن‌ها بالاست و شرکت آریاجنوب هم می‌گوید ما در کل کشور چندین معدن داریم و همین حقوق را می‌دهیم.

یکی از کارگران آریا جنوب در پیامی  بیان داشت: اکنون یک هفته است که ما تجمع کرده‌ایم، بابت ساعت کار بالا و حقوق کم. هرچه به ریاست کارخانه می‌گوییم یا ساعت کار را کم کنید یا حقوق را افزایش دهید، اصلا توجهی به ما نمی‌کنند؛ فقط می‌گویند کارخانه را تعطیل می‌کنیم!

علی صادق‌زاده، نماینده عالی دولت در شهرستان زرند، در مورد زیاد بودن ساعت کاری در معدن آریاجنوب بیان داشت: صحبت کردیم که ساعت کار را کم کنند، البته طبق قانون اداره کار هر کارگر ۸ ساعت باید کار کند و هرچه بیش از ۸ ساعت کار کنند، اضافه کار محسوب می‌شود و این معدن هم اضافه کار را به طور دقیق پرداخت می‌کند.

وی افزود: امید به خدا؛ پیگیر این هستیم تا هم به کارگران کمک شود و هم پیمانکار منصرف نشود و کار را رها نکند؛ امیدواریم تا فردا یا پس فردا مشکل را حل کنیم؛ دنبال این هستیم که با آرامش و کدخدامنشی کار پیش برود و کارگران متوجه بشوند ما قصد اذیت کردن آن‌ها را نداریم.

عناوین برگزیده