تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۵۱۷۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نهمین یادواره سرداران و ۱۳۳ شهید زغال سنگ کرمان برگزار می‌شود

می متالز - در آستانه سالگرد شهادت فرمانده لشکر ثاراللهیان استان کرمان نهمین یادواره سرداران و ۱۳۳ شهید شرکت زغال سنگ کرمان برگزار می‌شود.
نهمین یادواره سرداران و ۱۳۳ شهید زغال سنگ کرمان برگزار می‌شود

به گزارش می متالز، استان کرمان این روزها برای استقبال از زائران سیدالشهدای جبهه مقاومت در آستانه سالگرد شهادت او و همرزمانش آماده می‌شود و برنامه‌های فرهنگی مذهبی ویژه‌ای نیز برای این ایام در گلزار شهدای کرمان تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی مدیر امور فرهنگی شرکت زغال سنگ کرمان اظهار داشت: نهمین یادواره سرداران و 133 شهید معادن زغال سنگ کرمان بعد از چهار سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نهمین یادواره شهدای زغال سنگ کرمان با نهم دی‌ماه روز بصیرت و حماسه 9 دی نیز مصادف شده که یکی دیگر از ویژگی‌های یادواره در این دوره بوده و جزو برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در استان کرمان نیز هست.

مدیر امور فرهنگی شرکت زغالسنگ کرمان با اشاره به اینکه این مراسم در گلزار شهدای شهر کرمان و از جوار مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار می‌شود گفت: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم قرار گرفته‌ایم و همچنین حاج قاسم فرمانده تمام شهدای استان کرمان بوده است مکان برگزاری نهمین یادواره سرداران و 133 شهید شرکت زغال سنگ کرمان در گلزار شهدای کرمان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا در استان روبه‌رو هستیم این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در محوطه باز گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود افزود: این مراسم از طریق فضای مجازی نیز برای دسترسی و بهره بیشتر مردم پخش مستقیم می‌شود.

سلطانی از سخنرانی سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نهمین یادواره سرداران و 133 شهید شرکت زغال سنگ کرمان خبر داد و تصریح کرد: این یادواره با مداحی سید‌مهدی میرداماد و شعرخوانی صابر خراسانی همراه است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مربوط به شرکت زغال سنگ کرمان و از معادن است گفت: سرداران شهید طاهرنیا، حسین مؤمنی، روح‌الامینی، زارعی، شفیعی از شهدای شاخص شرکت زغال سنگ کرمان هستند.

مدیر امور فرهنگی شرکت زغالسنگ کرمان با بیان اینکه سپاه ثارالله استان کرمان، مدیریت گلزار شهدای کرمان و بسیج کارگری همکاری بسیار خوبی در برگزاری یادواره داشته‌اند اظهار داشت: اکثریت شهدای زغال سنگ کرمان در شهرستان‌های زرند و کوهبنان خاکسپاری شده‌اند و در گلزار شهدای شهر کرمان 3 شهید از شهدای زغال سنگ قرار دارد.

عناوین برگزیده