تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۵۱۷۶۷
سرویس خبر : انرژی

رشد ۷۶ درصدی فروش جم‌پیلن

می متالز - فروش شرکت پلی‌پروپیلن جم تا پایان آذرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۷۶ درصدی همراه بوده است.
رشد ۷۶ درصدی فروش جم‌پیلن

به گزارش می متالز، این شرکت از ابتدای امسال ۴۱ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال فروش داشته است. پلی‌پروپیلن جم در آذرماه امسال ۶ هزار و ۵۷۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال فروش داشته که این رقم نسبت به آبان ماه رشدی ۱۵ درصدی را  تجربه کرده است. همچنین فروش شرکت در نهمین ماه سال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته نیز رشدی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در آذرماه متعلق به پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی پالت به مبلغ 6 هزار و 540 میلیارد ریال بوده است. پلی‌پروپیلن جم در نیمه اول امسال مبلغ 4 هزار و 159 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد را تجربه کرد.

جم‌پیلن در 6 ماه ابتدایی امسال 8 هزار  و 318 میلیارد و 519 میلیون ریال سود خالص کسب کرد.

درآمدهای عملیاتی شرکت که بخش اصلی درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد در نیمه اول امسال با 52 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 23 هزار و 438 میلیارد و 337 میلیون ریال رسید.

بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی شرکت نیز افزایش 52 درصدی را شاهد بود و به 14 هزار و 879 میلیارد و 779 میلیون ریال رسید.

بنابراین گزارش سود عملیاتی شرکت نیز در دوره مزبور با 53 درصد افزایش به 8 هزار و 375 میلیارد و 856 میلیون ریال رسید.بر اساس گزارش عملکرد شش‌ماه اول سال پلی‌پروپیلن جم، این شرکت تولید گرید خاص برای تامین نیاز پزشکی کشور در شرایط تداوم شیوع کرونا را در برنامه خود داشته است.

همچنین تولید گریدهای جدید با ارزش افزوده بالا و تلاش برای دستیابی به تولید 300 هزار تن سالانه از طریق تامین خوراک از سایر منابع پالایشگاهی نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

از سویی شرکت پیگیر قرارداد با شرکت‌های خارجی برای تولید کامپاند و سایر مشارکت‌ها برای ورود به بازارهای صنایع پایین‌دستی است. همچنین امکان سرمایه‌گذاری در خرید شرکت‌های تولیدکننده صنایع بسته‌بندی مانند فیلم و شرینگ به‌منظور خودکفایی در زنجیره کامل تولید و بسته‌بندی محصولات شرکت را در دست بررسی دارد. بنابراین گزارش انجام رنگ‌آمیزی coding color خطوط لوله بر مبنای دستورالعمل سازمان منطقه ویژه، طراحی، ساخت و نصب فیلتر برای خط‌ ورودی آب دریا E-8003 و پایپینگ  مرتبط، تولید مشارکتی کامپاندینگ، توسعه انبار شیمیایی، تست کاتالیست‌های یک شرکت خارجی و امکان‌سنجی تولید گریدهای لوله و تجهیز آزمایشگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش کروماتوگرافی نیز از طرح‌های توسعه این شرکت هستند.

شرکت پلی‌پروپیلن جم اعلام کرده بود به دلیل منابع نقدینگی خود نیازی به تامین مالی از سایر منابع در نیمه دوم سال 99 ندارد و در صورت تعریف و تصویب طرح‌های توسعه‌ای جدید نیز امکان دریافت منابع مالی از نظام بانکی کشور را با توجه به اعتبار خود دارد. پلی‌پروپیلن جم تولیدکننده 300 هزار  تن انواع گریدهای پلی‌پروپیلن با نام تجاری جم‌پیلن در سال است که دارای بالاترین کیفیت و متکی بر فناوری ویژه‌ای هستند. این شرکت می‌تواند بیش از 120 نوع گرید با هدف پوشش تمام کاربردهای پلی‌پروپیلن در بازار ایران و جهان  تولید کند.

عناوین برگزیده