تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۵۱۹۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به همراه برخی از معاونان و مدیران جهاددانشگاهی

بازدید سرپرست جهاددانشگاهی کرمان از معدن زغال سنگ شهرستان زرند

می متالز - دکتر بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی کرمان به همراه برخی از معاونان و مدیران جهاددانشگاهی واحد از معدن زغال سنگ شهرستان زرند بازدید کرد.
بازدید سرپرست جهاددانشگاهی کرمان از معدن زغال سنگ شهرستان زرند

به گزارش می متالز، دکتر بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی واحد به همراه برخی از معاونان و مدیران جهاددانشگاهی کرمان از برخی معادن زغال سنگ شهرستان زرند بازدید و با مدیران این صنعت گفتگوکرد.
دکتر بازمانده در جریان این بازدید ها با اشاره به نبود روش های نوین و مکانیزه استخراج در معادن زغال سنگ اعلام کرد: جهاددانشگاهی آمادگی کامل را دارد که روش های نوین استخراج زغال سنگ را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.
وی جهت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی کارخانه فرآوری زغال را پیشنهاد و افزود: جهاددانشگاهی کرمان دانش فنی فرآوری زغال سنگ را بطورکامل دارد.
در ادامه مهندس حبیبی مدیر معدن اعلام کرد: جهاددانشگاهی کرمان با توجه به پیشینه خود و با نگاه علمی و اجرایی عملیاتی خود می‌تواند کمک‌های موثری را در بحث صنعت زغال سنگ داشته باشد
وی با بیان این‌که تمام معادن زغال سنگ شهرستان به صورت سنتی کار می کنند، اعلام کرد: شهرستان زرند با دارا بودن صنایع متنوع بهترین مکان برای سرمایه گذاری است ولی با توجه به این که بحث فرآوری و استخراج زغال سنگ با روش های سنتی در کشور ایران انجام می‌شود و به سمت مکانیزه شدن نرفته است این کارمقرون به صرفه نمی باشد به همین دلیل سرمایه گذاران از بحث زغال سنگ استقبال نمی کنند.
مهندس حبیبی از مشکلات دیگر صنعت زغال سنگ راعدم وجود نیروی انسانی مطرح و بیان کرد: باید معادن زغال سنگ به سمت مکانیزه شدن یا نیمه مکانیزه شدن پیش بروند.
وی با اشاره به این‌که تغییر روش‌های استخراج مد نظر تمام معادن زغال سنگ شهرستان است، گفت: در بحث زغال‌سنگ، جهاددانشگاهی با نگاه علمی و عملیاتی به کمک ما آمده است و باید معدن زغال سنگ به صورت پایلوت جهت اجرایی ساختن طرح های پیشنهادی در اختیار جهاددانشگاهی باشد.
در پایان مهندس حبیبی خاطرنشان کرد: از همکاری با جهاددانشگاهی استقبال و امیدواریم کارهای جهاددانشگاهی در صنعت زغال سنگ بتواند الگویی برای سایرین باشد.

عناوین برگزیده