تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۵۱۹۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مهمترین هدف شرکت فولاد سنگ تأمین پایدار آهک و دولومیت کلسینۀ گروه فولاد مبارکه

می متالز - رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه از تأمین پایدار و باکیفیت آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز گروه فولاد مبارکه به‌عنوان مهم‌ترین هدف این شرکت یاد کرد.
مهمترین هدف شرکت فولاد سنگ تأمین پایدار آهک و دولومیت کلسینۀ گروه فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، علی شجاعی در تشریح ظرفیت‌های شرکت فولاد سنگ مبارکه گفت: این شرکت از سال‌های گذشته، تأمین سنگ خام واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه را عهده‌دار بوده است. در همین خصوص، با عنایت به تغییر رویکرد و استراتژی این شرکت، کورۀ فاز اول پخت آهک در اواخر سال 1395 با تکنولوژی خاص چیساکی ژاپن راه‌اندازی شد. در ادامه، کورۀ دوم نیز بدون حضور ناظر ژاپنی و با همت و عزم کارشناسان داخلی شرکت فولادسنگ و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز تست‌های لازم در آذرماه سال 98 به بهره‌برداری رسید.

رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این تکنولوژی، مسیر سختی تا رسیدن به وضعیت مطلوب کنونی پیموده شده و شایسته است در همین زمینه از تلاش‌ها و زحمات مجید فرحاندوست، رئیس سابق واحد آهک‌سازی و سید رضا بحرینی، کارشناس این بخش و همچنین از دیگر متخصصان و همکاران واحد آهک‌سازی قدردانی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر تکنولوژی به‌نوعی میوه و محصول زیست‌بوم تمدنی، فلسفی و فرهنگی خاص خود است و فهم زبان ویژۀ تکنیک و انطباق آن با شرایط محیطی جدید گاهی به بهره‌گیری از تجارب پیشین و صرف وقت و انرژی بیشتر نیازمند است، تصریح کرد: به لطف الهی و با پیگیری‌های مجدانۀ مدیرعامل شرکت، سخت‌کوشی و خلوص نیت کارکنان واحد آهک‌سازی و پشتیبانی سایر واحدها، از جمله همکاران حوزۀ تعمیرات، اکنون هر دو کوره در حال بهره‌برداری است و هریک از آن‌ها در هر روز به‌راحتی می‌تواند 400 تن محصول باکیفیت آهک کلسینه تولید کند

شجاعی گفت: خوشبختانه در آبان‌ماه گذشته نیز رکورد ماهانۀ قبلی تولید از حدود 18 هزار تن به بیش از 21 هزار تن و در آذرماه به بیش از 22 هزار تن افزایش یافت و امیدواریم در سایۀ الطاف الهی و تلاش کارکنان، این روند ادامه داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از دو کورۀ 600 تنی در طرح توسعۀ واحد آهک شرکت فولادسنگ، در آیندۀ نزدیک، آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز کل گروه فولاد مبارکه، به‌شکل مطمئن و پایدار تأمین گردد.

عناوین برگزیده