تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۵۲۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز یکشنبه ۱۴ دی ۹۹/ صعود بیش از یک هزار واحدی شاخص کل بورس

می متالز - شاخص کل امروز (یکشنبه 14 دی ماه 99) صعودی بود و با بیش از یک هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و 355 هزار واحد رسید.
گزارش بازار بورس امروز یکشنبه ۱۴ دی ۹۹/ صعود بیش از یک هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۳۲۸ واحد افزایش رقم یک‌میلیون و ۳۵۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۵۴۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۵۵ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.

معامله گران امروز یک‌میلیون معامله به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۴ میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک پارسیان، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین گروه دارویی برکت، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، لیزینگ پارسیان، سایپا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم با ۸۷ واحد افزایش رقم ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۸۶۹ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ‌آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و اعتباری ملل نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، بیمه کوثر و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از صنایع چوب خزر کاسپین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، توسعه مسیر برق گیلان، برق و انرژی پیوند گستر پارس، کشاورزی و دام‌پروری ملاردشیر و سرمایه‌گذاری پویا تشکیل‌شده است.

عناوین برگزیده