تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۵۲۶۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از محل آورده نقدی:

بانک پرحاشیه درباره برنامه افزایش سرمایه سنگین ۲۵۰۰ درصدی توضیح داد

می متالز - بانک پرحاشیه سرمایه درخصوص ابهامات برنامه افزایش سرمایه سنگین ۲۵۰۰ درصدی از آورده نقدی توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
بانک پرحاشیه درباره برنامه افزایش سرمایه سنگین ۲۵۰۰ درصدی توضیح داد

به گزارش می متالز، بانک سرمایه در خصوص ابهامات برنامه افزایش سرمایه سنگین 2500 درصدی از محل آورده نقدی توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، "سمایه" پیرو نامه 3 دی درخصوص پیشنهاد افزایش سرمایه اعلام کرد: بانک مرکزی به عنوان ناظر فعالیت بانک ها در راستای احیاء این بانک را مکلف به تهیه گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه از 400 میلیارد تومان به 10.4 هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی کرده که بانک نسبت به تهیه طرح اقدام و به حسابرس جهت اظهار نظر ارسال کرده است.

طرح با چند سناریو تهیه شده که تایید آنها منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی است. این افزایش سرمایه با ابهاماتی به شرح ذیل روبرو بوده که بانک تمامی تلاش را جهت رفع ابهامات، پیگیری و دریافت مجوز افزایش سرمایه از مراجع نظارتی ذیربط از جمله بانک مرکزی و سازمان بورس کرده و به محض وصول نتیجه مراتب را اطلاع رسانی خواهد کرد.

  1. عدم خروج بانک از ماده 141 قانون تجارت با توجه به گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه ارائه شده
  2. عدم صدور مجوز جهت افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام برای شرکت های مندرج در بازار پایه توسط سازمان بورس
  3. لزوم معرفی شخص حقوقی معتبر به عنوان متعهد پذیره نویسی افزایش سرمایه بانک (متعهد پذیره نویس مکلف است در هنگام پذیره نویسی سهام جدید، مبلغی که باید پرداخت شود را به حساب کارگزاری واریز کند.)
  4. عدم شمولیت تبصره 2 ماده 143 قانون مالیات های مستقیم به علت عدم پذیرش این بانک در بورس تهران و فرابورس
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده