تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۵۲۷۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد:

اختصاص بودجه برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی/ حمایت دولت از توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط

می متالز - سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اختصاص بودجه برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را خواستار شد.
اختصاص بودجه برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی/ حمایت دولت از توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/188188/IMG-20210104-WA0006.jpg

به گزارش می متالز، اصغر مصاحب در نشست با محمد باقر نوبخت که به منظور پیگیری اختصاص بودجه برای برنامه‌های آب رسانی، برق ‌رسانی، گاز ‌رسانی، راه و زیر‌‌ساخت‌های مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور انجام شد، اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان شرکت مادر تخصصی و سازمان توسعه‌ای با ایجاد و مدیریت زیرساخت‌های صنعتی و حمایت‌های نرم‌ افزاری از صنایع‌ کوچک، نقش مؤثری در استفاده متوازن از امکانات کشور و ارتقاء سطح کیفی مناطق کمتر توسعه یافته در فرآیند توسعه صنعتی و ایجاد تحول و ارتقاء سطح کارآیی صنعت کشور به منظور اجرای برنامه‌های "جهش تولید" به‌عهده دارد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نقش آن در کاهش قیمت تمام شده تولید و افزایش سرمایه‌ گذاری و رونق اقتصادی کشور خصوصاً در مناطق محروم و کم برخوردار افزود: بر اساس ماده (54) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و دستورالعمل اجرایی آن و همچنین ماده (81) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، تکلیف "تامین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی" برعهده وزارتخانه‌های نیرو، نفت، ارتباطات و فنآوری اطلاعات و راه و شهرسازی قرار دارد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با توجه به این‌که اجرای مفاد قوانین مورد اشاره مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری این سازمان و استانداران سراسر کشور است، تأمین اعتبار و اختصاص بودجه برای برنامه‌های آب رسانی، برق ‌رسانی، گاز ‌رسانی، راه و زیر‌‌ساخت‌های مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در برنامه‌های پیوست قانون بودجه سال 1399 و همچنین سال 1400 دستگاه‌های خدمات ‌رسان از انتظارات به‌حق فعالان بخش صنعت و تولید کشور است.

پیش‌بینی برنامه‌های تأمین آب، برق و گاز و ایجاد راه دسترسی و زیرساخت مخابراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های وزارتخانه‌های نیرو، نفت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و راه و شهرسازی ذیل برنامه‌های "عرضه آب"، "توسعه امور برق"، "برنامه‌ریزی، راهبری و توسعه حمل و نقل‌"، "تأمین و توسعه زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فنآوری اطلاعات" و "برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت بر امور نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی" در پیوست قانون بودجه سال 1399 این دستگاه‌های خدمات ‌رسان، از جمله پیشنهادات مصاحب در ادامه این نشست بود.

وی افزود: با تشریح برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از صنایع کوچک و متوسط، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و پیشرفت برنامه احیاء واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور پرداخت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار بر حمایت دولت از توانمند سازی بخش صنعت و تولید کشور، به‌خصوص صنایع کوچک و متوسط در شرایط همه گیری بیماری کووید ـ 19 تأکید کرد.

محمد باقر نوبخت با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط کرونایی اظهار داشت: ستاد اقتصادی دولت وظیفه خود می‌داند از تمامی این طرح‌ها حمایت لازم را داشته باشد و با توجه به این‌که این واحدها نیازمند سرمایه‌ گذاری توسعه‌ای هستند، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه توسعه این بنگاه‌های اقتصادی را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار دولت برای تکمیل زیرساخت‌ها، تأمین نیازها و رفاه مردم تجلی وحدت و انسجام ملی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: وظیفه و مسئولیت مدیران اقتصادی دولت برای فعال کردن بنگاه‌های تولیدی، به‌جز نگاه اقتصادی، نگاه ملی و امنیت ملی به این شرکت‌هاست و لذا تلاش می‌کنیم هم نیازهای این شرکت‌ها را تسهیل کنیم و هم بروکراسی‌های اداری که موجب کند شدن فعالیت این واحدهای تولیدی می‌شود را هموار سازیم.

نوبخت همچنین تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کشور را پشتوانه مجموعه اقدامات حمایتی دولت برای کمک به جهش تولید در بخش صنعت عنوان کرد.

وی در پایان پیشنهادات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تأمین اعتبار و اختصاص بودجه برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را عملیاتی دانست و از معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور خواست در راستای تحقق آن‌ها اقدام اثربخش به‌عمل آید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

عناوین برگزیده