تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۵۳۳۸۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت:

آخرین وضعیت بازار خودروهای داخلی/ رکود بازار خودروهای خارجی

می متالز - نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو آخرین قیمت خودروهای داخلی را تشریح کرد و گفت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که البته می‌توان کمی بالاتر یا پایین‌تر بازار قیمت‌ها را مشاهده کرد. قیمت پراید نیز ۱۰۱ تا ۱۰۲ میلیون تومان است.
آخرین وضعیت بازار خودروهای داخلی/ رکود بازار خودروهای خارجی

به گزارش می متالز، نعمت‌الله کاشانی‌نسب در مورد قیمت روز انواع خودرو گفت: در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که البته می‌توان کمی بالاتر یا پایین‌تر بازار قیمت‌ها را مشاهده کرد. قیمت پراید نیز ۱۰۱ تا ۱۰۲ میلیون تومان است.

وی افزود: پژو پارس بین ۳۰۷ تا ۳۰۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هم بین ۲۸۵ تا ۲۹۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX حدود ۱۹۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند که البته ممکن است بین دو تا سه میلیون تومان نوسان داشته باشد. چراکه قیمت‌ها دائم در نوسان هستند.

رکود بازار خودروهای خارجی به دنبال کاهش ۳۵ درصدی

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به بازار خودروهای خارجی تصریح کرد: با کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودروهای خارجی که پس از افت نرخ ارز رخ داد، رکود در بازار این خودروها ایجاد شد چراکه دلال‌ها برای جلوگیری از ضرر خودرو نمی‌فروشند و خریداران هم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

وی همچنین یادآوری کرد: با اعلام تصمیم شورای رقابت مبنی بر آزاد سازی قیمت ۱۸ خودرو جنب و جوش و التهاب در بازار ایجاد شد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. اما پس از آن شورای رقابت توضیح داد که منظور از آزادسازی این نیست که هر کسی به هر قیمتی که می‌خواهد خودرو بفروشد بلکه با افزایش عرضه، قیمت بازار و کارخانه به هم نزدیک شوند. پس از التهابی که برای موضوع ایجاد شده بود قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کرد اما به قیمت پیش از تصمیم شورای رقابت نرسید.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده