تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۱۵۳۵۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

دو برابر شدن تولیدات شمش ذوب‌ آهن آلیاژی ملایر

می متالز - مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر مطرح کرد: ۳۸۰۰ تن مجموع تولید شمش ذوب آهن آلیاژی ملایر در سه سال گذشته تا ابتدای شهریورماه بوده که این آمار از ابتدای شهریورماه تا ابتدای دی ماه به ۶۱۰۰ تن رسیده است.
دو برابر شدن تولیدات شمش ذوب‌ آهن آلیاژی ملایر

به گزارش می متالز، امین اعرابی در حاشیه بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، امام جمعه، نماینده مردم ملایر در مجلس و جمعی از مدیران مربوطه، به ۳۵ میلیون تن تولید سالانه این شرکت اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید ذوب آهن ساختمانی در کشور زیاد است، ما توان خود را برای تولید ذوب آهن آلیاژی گذاشتیم و از ۳۵ میلیون تن تولید سالانه شرکت، ۳۴ میلیون تن آن ساختمانی و یک میلیون تن آن آلیاژی است.

وی از افزایش ظرفیت تولید ذوب آهن آلیاژی طی پنج ماه گذشته خبر داد و افزود: ظرفیت نامی این کارخانه ۹۰ هزار تن روزانه با احتساب ۳۰۰ روز در سال، ۳۰۰ تن به نوعی میانگین ۱۲ ذوب در روز است که اکنون ما هشت ذوب یا به نوعی ۲۰۰ تن در روز داریم یعنی به ۶۰ درصد ذوب رسیدیم.

اعرابی از رسیدن به ۱۲ ذوب در روز طی سه ماه آینده ابرازامیدواری کرد و گفت: این مهم با مساعدت دولتمردان شهرستان در زمینه تأمین آهن اسفنجی به صورت مستقیم از تولیدکننده محقق خواهد شد.

وی به ۳۸۰۰ تن مجموع تولید شمش ذوب آهن آلیاژی ملایر در سه سال گذشته تا ابتدای شهریورماه اشاره و خاطرنشان کرد: این آمار از ابتدای شهریورماه تا ابتدای دی ماه به ۶۱۰۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ تن از تولیدات، محصولات فوق کششی آلیاژی است، تأکید کرد: با اینکه تأمین آلیاژها از ایران از نظر اقتصادی به ما لطمه می زند اما با توجه به شعار سال، هدف ما چرخیدن چرخ تولید دیگر کارخانه ها نیز هست و به همین منظور تمام آلیاژها را از ایران تأمین می کنیم.

اعرابی به ۲۰۰ هزار تن ظرفیت نامی شرکت نورد زاگرس اشاره و مطرح کرد: مجموع تولیدات سه سال گذشته تا ابتدای شهریورماه ۷۶ هزار تن بوده که میانگین آن حدود ۲۱۰۰ تن با آهنگ نامتعارف بوده و این آمار از ابتدای شهریور تا ابتدای دی ماه به ۸۲۲۰ تن رسیده است.

 مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر افزود: از این تولیدات، حدود ۲۰۰۰ تن به بازار هدف حاشیه خلیج فارس به عنوان نمونه توسط شرکای تجاری ارسال شده که ۵۰۰ تن از محصولات فوق، کششی است و امیدواریم با این شرکت به توافق برسیم.

وی با بیان اینکه این مجموعه با ۳۰ درصد ظرفیت به علت واسطه های غیرمتعارف مشغول به کار است، ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولتمردان شهرستان این ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن و نیز با تمهیدات انجام شده، به تولید بیش از ظرفیت نامی برسد.

اعرابی از پرداخت سنوات پرسنل که از سال ۹۵ تا پایان مردادماه امسال پرداخت نشده بود، خبر داد و اظهار کرد: به علت وجود تورم، عیدی و سنوات کارکنان از فروردین تا پایان آذرماه امسال به صورت ماهیانه پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر یادآور شد: ۵۰۰ میلیون تومان از هشت میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۵ تا پایان شهریورماه امسال پرداخت شده و مابقی آن طی ۳۶ ماه به صورت اقساطی پرداخت خواهد شد.

اعرابی از مجموع پرداخت مطالبات شرکت ذوب آهن آلیاژی و نورد زاگرس ملایر به مبلغ دو میلیارد و ۲۳ میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغ در سه مرحله بابت سنوات گذشته پرداخت شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: از مجموع ۱۶۲ نفر پرسنل این کارخانه، ۷۲ نفر در بخش ذوب آهن آلیاژی و ۸۳ نفر در بخش نورد زاگرس مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۵ نفر نسبت به تیر و مردادماه، آغاز به کار کردند و در دی ماه نیز ۲۰ نفر به این تعداد افزوده شده است.

برنامه ریزی پیش رو مهمتر از مهندسی گذشته است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: چرخیدن چرخه تولید این واحد از هر چیزی برای ما مهمتر است و با توجه به فضای ایجاد شده برای اشتغالزایی حدود ۱۵۰ نفر، ما نیز از هیچ حمایت و کمکی دریغ نمی کنیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه به بالا بودن ظرفیت این کارخانه اشاره و اظهار کرد: درخواست ما این است که حتی یک ساعت هم خط تولید کارخانه چه در بخش ذوب و چه در بخش نورد بیکار نباشد.

وی برنامه ریزی پیش رو را مهمتر از مهندسی گذشته دانست و یادآور شد: تقاضای بنده این است که با کمک سیستم اجرایی شفاف شهرستان، موانع را شناسایی کنید تا قبل از ایجاد مشکل، تدابیری را برای رفع موانع و گره گشایی اتخاذ کنیم.

نماینده ملایر در مجلس کمک و حمایت از کارگران این واحد را از مهمترین درخواست های مسوولان شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: همانطور که با حمایت های فرماندار ملایر و دیگر مسوولان شهرستان، بسیاری از واحدهای تعطیل شده، بازگشایی شده و آغاز به کار کردند، در مورد این واحد نیز ما برای استمرار کار و جلوگیری از ایجاد دست انداز جدید، آمادگی کامل برای رفع موانع را داریم.

در پایان نیز غلام‌عباس جعفری، مالک شرکت ذوب‌آهن ملایر ضمن اشاره به عدم نیاز مالی خود به احداث این کارخانه، هدف از ایجاد این شرکت و مجموعه شهرک فولاد جعفری در چشمه علی محمد را اشتغالزایی برای همشهریان و رونق تولید دانست و افزایش ظرفیت این دو واحد و تسویه حساب بخشی از بدهی های میلیاردی بالا آمده از مدیریت قبلی را از اقدامات صورت گرفته طی شش ماه اخیر و نظارت مجدد خود عنوان کرد.

عناوین برگزیده