تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۱۵۳۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آتش فولاد بر دامن بورس خودرو

می متالز - آتش فولاد دامن بورس خودرو را همانند سایر گروه های حاضر در بازار سرمایه گرفت و این گروه نیز برای دومین روز متوالی شاهد افت نمادهای شاخص ساز خود شد.
آتش فولاد بر دامن بورس خودرو

به گزارش می متالز، در حالی که بازار سرمایه از شروع داد و ستدهای هفته جاری با رشد همراه شده بود و نوید بازگشت شاخص کل به مدار رشدهای متوالی را می داد، ابلاغ دستور نرخ گذاری دستور فولاد باعث واکنش منفی بازار شد و امروز نیز همانند دیروز با افت همراه شد. در این میان، بورس خودرو بازار سرمایه نیز از ترکش های این تصمیم و اثرات آن بی نصیب نماند و با افت نمادهای اصلی و شاخص ساز گروه بورس خودرو و قطعات همراه شد. طی داد و ستدهای امروز در ۱۲۲هزار نوبت ۱میلیارد و۸۹۷میلیون سهم به ارز ۱۰۳۳میلیارد تومان دست به دست شد.

براساس این گزارش، طی معاملات امروز نمادهای صدرنشین خودرو، خساپا و خگستر به ترتیب با افت های ۴٫۴۲، ۴٫۵ و ۴٫۷۸درصد همراه شدند، ضمن این که، به رغم این افت ها ۸۰درصد داد و ستدهای به این نمادهای اختصاص داشت.

امروز در این گروه، نمادهای خزر با ۴٫۹۷، ختراک ۰٫۹۹، خفنر ۴٫۸۳، خموتور ۴٫۹۶، خریخت ۱٫۷۳، خلنت ۴٫۲۲، خپویش ۰٫۷۹، خکاوه ۲٫۷۹، خفناور۳٫۵۴، خدیزل ۴٫۸۲، خمحور ۰٫۹۸ و خعمرا ۰٫۰۲ درصد رشد روزانه ارزش سهام خود همراه شدند.

در مقابل، خپارس ۴٫۸۷، خکمک ۲٫۹، خزامیا ۴٫۶۹، خبهمن ۲٫۰۵، خاهن ۴٫۲۱، ورنا ۴٫۴۶، خمحرکه ۴٫۶۱، ختور ۲٫۳، خرینگ ۴٫۷۹، ختوقا ۴٫۶۶، خچرخش ۴٫۱۷، خاذین ۴٫۵۵، خشرق ۴٫۵۶، خوساز ۴٫۴۵، خکار ۴٫۱۷، تشتاد ۱٫۵۹ از جمله نمادهایی بودند که با افت و بازده منفی در انتظار شروع معاملات در هفته آتی نشسته اند.

بر پایه این گزارش، شاخص کل بورس امروز کاهشی چشم‌گیر داشت و بیش از ۳۹ هزار واحد نزول کرد.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۳۹ هزار و ۵۷۴ واحد کاهش رقم ۱میلیون و ۳۱۰ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۱میلیون معامله به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند و سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، بهسازکاشانه تهران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری سیماتأمین، نوش مازندران، باما و سایپا سایر نمادهای پربیننده این بازار را تشکیل دادند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده