تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۵۴۸۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۱۲ معدنچی چینی بعد از هفت روز زیر آوار هنوز زنده اند

می متالز - گزارش ها از چین حاکی است ۱۲ معدنچی این کشور که از ۷ روز پیش در یکی از معادن طلای شرق این کشور محبوس شده اند هنوز زنده اند و درخواست کمک دارند.
۱۲ معدنچی چینی بعد از هفت روز زیر آوار هنوز زنده اند

به گزارش می متالز، مقامات این کشور امروز دوشنبه اعلام کردند کانال جدیدی برای نجات کارگران گرفتار پس از انفجار در معدن طلا در استان شاندونگ در شرق چین حفاری شده است.

۲۲ کارگر معدن پس از انفجار در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۱۰ ژانویه/۲۰ دی ماه/ تا کنون در معدن طلای چیشیا واقع در شهر یانتا زیر زمین گرفتار شده اند.

تیم نجات پس از حفر اولین سوراخ از سطح زمین به تونل، محل استقرار ۱۲ کارگر به دام افتاده را یافته است با این حال، وضعیت ۱۰ نفر دیگر همچنان نامشخص است.

مواد غذایی و سایر وسایل مورد نیاز ساعت ۱۰:۳۰ امروز دوشنبه از طریق سیم به پایین کانال ارسال شد چند دقیقه بعد امدادگران احساس کردند کسی طناب را از پایین می کشد آنها بعدا از اینکه طناب را بالا کشیدند متوجه شدند که وسایل از طناب برداشته و یادداشتی ضمیمه شده است که می گوید «معدنچیان زنده هستند».

در این یادداشت معدنچیان نوشته اند که «آنها خسته شده اند و به تجهیزات پزشکی از جمله داروهای فشار خون بالا نیاز دارند»، معدنچیان همچنین نوشته اند که آنها امیدوارند امدادگران به تلاش خود ادامه دهند در پایان یادداشت از امدادگران تشکر کرده اند.

در حال حاضر عملیات نجات ادامه دارد در مجموع ۴۳۹ نفر از ۱۴ تیم نجات به طور شبانه روزی در محل کار می کنند و افراد بیشتری برای کمک به معدنچیان محبوس شده به تیم ها پیوسته اند.

عناوین برگزیده