تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۵۵۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طیب نیا در گفت و گو با «مى متالز»:

تحریم ها فولاد مبارکه را پایدار تر مى کند

می متالز - محمدیاسر طیب نیا معاون معدنى شرکت فولاد مبارکه تحریم جدید فولاد مبارکه از سوى آمریکا را بى تاثیر دانست.
تحریم ها فولاد مبارکه را پایدار تر مى کند

به گزارش می متالز، طیب نیا در گفت و گو با پایگاه خبری «مى متالز» با اشاره به تحریم جدید مبارکه از سوى آمریکا بیان کرد: قطعاً این تحریم ها هیچ تاثیری در روند فعالیت های شرکت فولاد مبارکه نخواهد داشت.

 

وى در ادامه با بیان اینکه این تحریم موضوع جدیدی نیست، گفت: آمریکا به گمان خود هر بار یک گامی به جلو بر می دارد و دایره تحریم ها را تشدید می کند. 

 

طیب نیا تصریح کرد: پیش تر نیز صنایع معدنی ما در تحریم بودند. البته دشمن به گمان خود در هر مرحله تحریم ها را تشدید کرده است اما هیچ یک از این موارد مانع فعالیت ما نبوده و نیست زیرا مسیر ما مسیر روشنی است و مشارکت های خودمان را پیدا کرده ایم.

 

معاون معدنى شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: به لطف خدا ما وابستگی چندانی به خارج از کشور نداریم یعنی زنجیره تامین ما، به ویژه با اقدامات جدی که در حوزه عمومی سازی در  حدود سه ساله اخیر در کارخانه و کشور صورت گرفته است، وابستگی جدی به خارج از کشور نداریم. تنها در حوزه الکترود گرافیتی این وابستگى وجود دارد اما در این مورد هم اتفاقات خوبی در داخل کشور در حال رخ دادن است و ذخیره چند ساله داریم و تامین کنندگان خارجی هم هیچ کدام حاضر نیستند منافع بلند مدت خود را به واسطه تحریم های آمریکا کنار بگذارند.

 

وى در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم ها اظهار کرد: برخى شرکت های اروپایی و شرکت هایی که وابستگی تجاری به آمریکا دارند، کنار می روند اما این موضوع باعث شده ما شرکت های جدید و حتی بهتر از آنها از لحاظ همکاری، تعامل و انعطاف‌پذیری جایگزین کنیم و شرکای تجاری جدیدی برای خودمان شناسایی کنیم و با قیمت های پایین تر بتوانیم مسیرهای خودمان را دنبال کنیم.


طیب نیا تاکید کرد: با توجه به تجربیات خود در این سال ها که در فعالیت های بازرگانی داشتیم، نه تنها این تحریم ها هیچ آسیبی به ما وارد نمى کند بلکه ما را پایدارتر کرده و توانایی ما را در اداره شرکت و تداوم راهمان بیشتر خواهد کرد.

 

طیب نیا با اشاره به تحریم «حمیدرضا عظیمیان» مدیرعامل فولاد مبارکه نیز افزود: طبیعی است، با این کار قصد وارد کردن فشار به مجموعه های صنعتی بزرگ مد نظر است که نام شرکت و افراد موثر در آن دیده می شود. اما این اقدام هم تاثیرى بر روند کارى شرکت نخواهد داشت.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده