تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۵۵۵۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گفت و گو با «مى متالز» مطرح شد:

خودتحریمى نگران کننده تر از تحریم آمریکاست/ تحریم مبارکه نشانه قدرت این شرکت است

می متالز - رضا شهرستانى عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به تحریم فولاد مبارکه اظهار کرد: تحریم فولاد مبارکه نشانه قدرت این شرکت و افتخارى براى کشور است.
خودتحریمى نگران کننده تر از تحریم آمریکاست/ تحریم مبارکه نشانه قدرت این شرکت است

به گزارش می متالز، سیدرضا شهرستانى در گفت گو با پایگاه خبری «مى متالز» با اشاره به تحریم فولاد مبارکه اظهار کرد: نباید از این اقدام ناراحت بود بلکه این تحریم باعث افتخار کشور و نشان دهنده قدرت فولاد مبارکه است.

وى ادامه داد: این اولین بارى نیست که فولاد مبارکه توسط آمریکا تحریم مى شود و همین موضوع نشان از قدرت این شرکت در صنعت ایران دارد.

شهرستانى بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که دشمن از ناحیه ای وارد حمله مى شود که خود از آن آسیب دیده است. درواقع تحریم فولاد مبارکه براى چهارمین بار حاکى از آن است که صنعت فولاد کشور حضور موفقى در عرصه جهانى داشته است.

وى با اشاره به تحریم «حمیدرضا عظیمیان» مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: این تحریم را باید تحریم سیاسى دانست، درواقع با این اقدام آمریکا اعلام کرد که مهندس عظیمیان نمى تواند به کشورهاى دیگر برود تا شاید سایر افراد براى حضور در چنین مقامى نگران شده و احساس ترس کنند اما این موضوع تاثیرى بر روند کارى فولاد مبارکه ندارد.

شهرستانى تصریح کرد: فولاد مبارکه در توسعه و افزایش تولید روند خوبى را در پیش گرفته است اما صنعت فولاد در حال حاضر بیش از آنکه نگران تحریم هاى خارجى باشد مى تواند از خودتحریمى ها آسیب ببیند. در شرایط فعلى و جنگ اقتصادى باید بیش از گذشته از صنایع کشور همچون صنعت فولاد حمایت کرد. 

وى ادامه داد: فولاد مبارکه موفقیت هاى بسیارى را در کارنامه خود ثبت کرده است که در آخرین مورد مى توان به تولید اسلب ٣٠٠ میلى مترى اشاره داشت. محصولى که نیاز صنایع پایین دستى را تامین و وابستگى به واردات را کاهش مى دهد. 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده