تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۵۶۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جعفری در جلسه بررسی عملکرد صندوق بیمه معدن اعلام کرد:

ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن،‌ امسال به 1100 میلیارد تومان می رسد/ ضرورت ریسک پذیری بیشتر صندوق بیمه در بخش اکتشاف

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارزش بیمه نامه هایی که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی امسال صادر می کند، برای نخستین بار از 1100 میلیارد تومان عبور می کند.
ارزش بیمه نامه های صندوق بیمه معدن،‌ امسال به 1100 میلیارد تومان می رسد/ ضرورت ریسک پذیری بیشتر صندوق بیمه در بخش اکتشاف

به گزارش می متالز، وجیه الله جعفری که امروز در جلسه بررسی عملکرد 10 ماهه سال جاری این صندوق سخن می گفت، تصریح کرد: در حال حاضر بیمه نامه هایی به ارزش 792 میلیارد تومان آماده صدور است که با احتساب 325 میلیارد تومان بیمه نامه های صادر شده، کل ارزش این بیمه‌نامه‌ها تا پایان سال 99 به بیش از 1100 میلیارد تومان می رسد.

به گفته وی، تعداد بیمه نامه های صادر شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به 30عدد رسیده که بخش عمده آن (22 فقره)، مربوط به حوزه بهره برداری و فرآوری معادن بوده و مابقی به حوزه اکتشاف تعلق داشته است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه این نهاد به عنوان پشتیبان معادن بخش خصوصی فعالیت می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته ارزش بیمه نامه های صادر شده به 305 میلیارد تومان رسید، امسال شاهد رشد بیش از 3 برابری عملکرد در ارزش بیمه نامه های صادره خواهیم شد.

 

تحقق نهضت فرآوری

جعفری به سیاست ایمیدرو برای تحقق نهضت فرآوری در معادن بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای فلوتاسیون، معادن آهن، واحدهای تلفیقی فرآوری،‌ سرب و طلا بیشترین سهم از بیمه نامه ها را در اختیار داشته اند.
وی به اقدام ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق بیمه معدن اشاره کرد و گفت: این روند از سال های اخیر با هدف افزایش حمایت از توسعه معادن و صنایع معدنی بخش خصوصی آغاز شده است. جعفری افزود: در سال گذشته سرمایه صندوق بیمه از 140 میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: گام بعدی تحقق سرمایه هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است.
جعفری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، با افزایش ریسک پذیری، توجه بیشتری به بخش اکتشافات داشته باشد.

 

دهقان: مطالبات معوقه برای بیمه‌نامه ‌های صادره از سال ۹۶ به بعد تقریبا نداریم

در این جلسه فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اعلام اینکه از سال 97 به این سو مطالبات جاری افزایش پیدا نکرده، اظهار داشت: در سال جاری نیز مطالبات معوقه نداشته ایم و وام گیرندگان به موقع بازپرداخت ها را انجام می دهند.
وی درباره برنامه های سال جاری گفت: صدور بیمه نامه ضمانت نامه بورسی برای بیش از ۱۰۰میلیارد تومان جزو برنامه های امسال است. علاوه بر این پرداخت سود یارانه ای 2درصدی به طرح های دانش بنیان،‌ پرداخت سود تسهیلات برای خرید ماشین آلات داخلی و افزایش سهم در بازار سرمایه در تامین مالی به میزان 20درصد نیز پیش روی این نهاد قرار دارد.
دهقانی افزود: در سال 1400 نیز برنامه دستیابی به سرمایه هزار میلیارد تومانی را اجرایی خواهیم کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده