تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۴۵۹
کد خبر: ۱۵۷۵۳۳
سرویس خبر : انرژی

Sion؛ خودروی الکتریکی خودران با فناوری سلول های خورشیدی

می متالز - سونو موتورز در نمایشگاه CES محصول خود را به نمایش درآورد و نمونه اولیه خودروی الکتریکی Sion خود را به نمایش گذاشت که دارای 248 صفحه فتوولتائیک است که در تمام قسمتهای مستقیم و منحنی بدنه خودرو قرار دارد و تا 34 کیلومتر (21 مایل) برد در روز دارد.
Sion؛ خودروی الکتریکی خودران با فناوری سلول های خورشیدی

در اوایل این ماه که رویداد CES 2021 به صورت آنلاین آغاز شد، شرکت استارتاپ آلمانی سونو موتورز (Sono Motors) با همکاری شرکت ایزی مایل (EasyMile) با نصب فناوری سلول های خورشیدی خود در خودروهای های بدون راننده، خودروی جدید خود را معرفی کردند.

سونو موتورز در نمایشگاه CES محصول خود را به نمایش درآورد و نمونه اولیه خودروی الکتریکی Sion خود را به نمایش گذاشت که دارای 248 صفحه فتوولتائیک است که در تمام قسمتهای مستقیم و منحنی بدنه خودرو قرار دارد و تا 34 کیلومتر (21 مایل) برد در روز دارد.

(تعریف فتوولتائیک: سلول‌ های فتوولتائیک با استفاده از اشعهٔ خورشید و سلول‌ های خورشیدی و با ایجاد اختلاف فشار الکتریکی در نیمه هادی‌ هایی که به‌طور مناسب ساخته شده‌اند الکتریسیته تولید می کند.)

Sion؛ خودروی الکتریکی خودران با فناوری سلول های خورشیدی | نبض بازار

در شرایط ایده آل، می توان با این خودرو یک سفر کوتاه بدون نیاز به برق برای شارژ داشت، اما می توان باتری آن را برای سفرهای طولانی تر به شارژر متصل کرد و مورد استفاده قرار داد. طبق گزارشات، با هر بار شارژ کامل می توان 255 کیلومتر (158.5 مایل) از این خودرو استفاده نمود.

برای تولید یک خودروی بی عیب و نقص، سونو موتورز در حال حاضر به دنبال برنامه های دیگری برای فناوری سلول خورشیدی تعبیه شده خود است و همکاری با ایزی مایل در اولویت قرار داده است.

این خودروی برقی قبلاً در بیش از 30 کشور در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون این همکاری صورت گرفته و در حال تهیه نمونه اولیه خودرو با فناوری پنل سونو آزمایشی جهت کاهش تعداد فواصل شارژ است.

Sion؛ خودروی الکتریکی خودران با فناوری سلول های خورشیدی | نبض بازار

با یک بار شارژ کامل باتری، می توان این خودرو را تا 16 ساعت مورد استفاده قرار داد و شارژ کامل آن، شش ساعت طول می کشد. نصب سلولهای خورشیدی برای جایگزینی شارژرهای سنتی در نظر گرفته نشده است اما در نظر دارد که این خودرو برای مدت طولانی تری در جاده بماند و هنگام پارک یا حرکت، انرژی خورشیدی را جذب کند.

عناوین برگزیده