تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۶۰۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی:

وزیری که به دنبال واردات اتوبوس دست دوم است، باید پاسخگوی کمیسیون صنایع باشد

می متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: واردات اتوبوس دست دوم خلاف اقتصاد مقاومتی است و هر وزیری که به دنبال اجرای این موضوع است، باید در برابر مجلس و کمیسیون صنایع و معادن پاسخگو باشد.
وزیری که به دنبال واردات اتوبوس دست دوم است، باید پاسخگوی کمیسیون صنایع باشد

عزت الله اکبری تالارپشتی

به گزارش می متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر واردات اتوبوس دست دوم، گفت: واردات اتوبوس های دست دوم با وجود ظرفیت داخلی، ضربه به تولید و خلاف مصالح ملی، اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر به این نتیجه برسیم که واردات اتوبوس‌های دست دوم ضرورت است، باید مشخص شود که در مقابل واردات این خودروها، چه امتیازاتی از طرف مقابل اخذ می‌شود؟ و از این امتیازات برای تجهیز و تقویت ظرفیت داخلی استفاده شود.

وی اضافه کرد: دولت در ماه های انتهایی هر سال، با بهانه‌هایی مانند اینکه تولید داخل ظرفیت لازم را برای تامین نیاز بازار ندارد، خودرو سنگین و کشنده دست دوم وارد کشور می‌کند که این خلاف اقتصاد مقاومتی است و هر وزیری که به دنبال اجرای این موضوع باشد، باید در برابر مجلس و کمیسیون صنایع و معادن پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از واحدهای تولیدی، ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی ظرفیت خوبی برای تولید این خودروها دارند و فقط نیازمند قرارداد تضمین خرید هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر اعتباراتی که برای واردات اتوبوس‌های دست دوم پیش بینی شده، برای تجهیز خطوط دیزلی بخش خصوصی و دولتی استفاده شود، نه تنها همه زیرساخت‌های تولید خودروهای سنگین تجهیز می‌شود بلکه اعتبارات مازاد نیز وجود خواهد داشت.

عناوین برگزیده