تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۶۱۸۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دیارآفتاب از آخرین تصمیات درباره «هپکو» گزارش می دهد؛

آصفری: قول وزیر کار برای حل مشکل حقوق کارگران و تهاتر بدهی های هپکو تا پایان هفته/ دولت وعده ها را عملی کند

می متالز - آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: وزیر کار در جلسه روز گذشته در مجلس قول داد تا آخر هفته مشکل حقوق کارگران هپکو حل و نسبت به تهاتر بدهی‌های شرکت اقدام شود و این موضوع را به‌زودی در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت مطرح و مصوب کنند.
آصفری: قول وزیر کار برای حل مشکل حقوق کارگران و تهاتر بدهی های هپکو تا پایان هفته/ دولت وعده ها را عملی کند

به گزارش می متالز، عصر دیروز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس در پی سؤال نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خصوص اینکه « چرا این وزارتخانه به وعده خود مبنی بر حل مشکل کارخانه هپکو اراک عمل نمی‌کند؟» آخرین وضعیت این شرکت موردبررسی قرار گرفت.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در رابطه این نشست گفت: علیرغم وعده و قول‌ها مبنی بر اینکه با واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی مشکلی در زمینه حقوق کارگران نخواهیم داشت و مشکل ضمانت‌نامه بانکی شرکت حل می‌شود ولی متأسفانه با گذشت چند ماه از این واگذاری اتفاقی نیافتد و الآن نزدیک به دو ماه است که حقوق کارگران پرداخت‌نشده است لذا وزیر کار به مجلس فراخوانده شد تا در این رابطه پاسخ بدهد.

آصفری اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر حل مشکلات کارخانه هپکو از طریق سازمان تأمین اجتماعی اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام مؤثری صورت نگرفته است و این موضوع موجب گلایه‌مندی مردم و کارگران این شرکت شده است.

وی تصریح کرد: وزیر کار در جلسه روز گذشته قول داد تا آخر هفته مشکل حقوق کارگران هپکو حل و نسبت به تهاتر بدهی‌های شرکت اقدام شود و این موضوع را به‌زودی در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت مطرح و مصوب کنند تا ضمن رفع مشکلات هپکو بتواند وام و تسهیلات دریافت کند و چرخ این کارخانه بچرخد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: در ادامه این نشست همچنین سالاری رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور قول مساعد داد تا در خصوص پرداخت معوقه حقوق کارکنان هپکو اقدامات لازم را انجام دهد و اذعان کرد می‌کوشیم تا دیگر شاهد تأخیر در پرداختی حقوق به کارکنان این شرکت نباشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با تأکید بر اینکه امیدواریم دولت این وعده‌ها را عملی و اجرایی کند ادامه داد: این‌ها بخشی از کار هستند ولی بخش دیگر این است که مدیریت شرکت باید فعال باشد و نسبت به جذب سرمایه‌گذار و پیگیری مطالبات و مشکلات اقدام کند، قبل از اینکه کارگران اعتراضی داشته باشند باید مشکلات حقوقی آن‌ها برطرف شود تا شاهد این مسائل نباشیم.

تعدادی از کارگران هپکو صبح دیروز، ۲۷ بهمن‌ماه در اعتراض به عدم پایبندی مسئولان نسبت به وعده‌های خود در خصوص تهاتر بدهی‌ها و بازگشت تولید به این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

عناوین برگزیده