تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۴۸۵
کد خبر: ۱۶۱۸۶۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد
دبیر انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی:

جامعه دانشگاهی ستون‌های چرخه‌ تولید علم کشور هستند

می متالز - دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی می‌گوید انجمن‌های علمی پویا، نوآور و خلاق، موج مثبتی در جهت آگاه‌سازی در بین دانشچویان بوجود خواهند آورد.
جامعه دانشگاهی ستون‌های چرخه‌ تولید علم کشور هستند

به گزارش می متالز، رضا عزیزی با اشاره به وضعیت فعلی انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: با مجازی شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها شاید ماهیت انجمن‌ها بیش از پیش نمایان شده است اما با این حال تا رسیدن به اهداف، راه فراوانی وجود دارد و قطعا هنوز نقاط ضعفی نیز قابل مشاهده است که با برطرف کردن آن‌ها می‌توان به آینده امیدوارتر بود.

او همچنین درباره الزامات و موانع تحقق اهداف انجمن‌های علمی دانشجویی تاکید کرد: حمایت‌ نهادهای مسئول فرهنگی به عنوان نهادهای مسئول و مستقیم می‌تواند بار مثبت مادی و معنوی برای تقویت بیشتر انجمن داشته باشد و همچنین مهمترین مانع نیز همان عدم حمایت های نهادهای مسئول خواهد بود. در واقع می‌توان گفت موانع و الزامات موازی هم هستند و به راحتی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی افزود: عدم تخصیص بودجه کافی برای برگزاری طرح‌های مناسب و جامع از دیگر مشکلات انجمن‌های دانشجویی است. اگر این حمایت به موقع و تمام و کمال انجام شود انجمن نیز می‌توانند  با توانایی بیشتر به فکر برگزاری پروژه و برنامه‌های بزرگتر باشد.

عزیزی به نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در ایجاد تحرک و تفکر میان دانشجویان اشاره و اظهار کرد: انجمن های علمی با برگزاری کارگاه های آموزشی، وبینار و سمینارهای داخلی و خارجی و فعالیت‌هایی از این دست، می توانند در مقام آگاه‌سازی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با نیازهای علمی، پژوهشی و شغلی جامعه ظاهر شوند که این کار در نهایت منجر به ایجاد تحرکات فکری میان دانشجویان خواهد شد و پایه های تفکرگرایی را بتدریج در جامعه نهادینه خواهد کرد.

او در پایان درباره تاثیر فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در جهت کمک به چرخه تولید علم در کشور تصریح کرد: بنای اصلی و ستون های چرخه‌ی تولید علم هر کشور جامعه دانشگاهی و همینطور دانشجویان آن است. انجمن‌های علمی دانشجویی پویا، نوآور و خلاق، با ایجاد موج مثبت آگاه‌سازی در بین دانشجویان، باعث خواهند شد جامعه دانشجویی بیش از گذشته به فکر تغییر افتاده و در نهایت جامعه به سوی پویایی و علم‌دوستی حرکت کند.

عناوین برگزیده