تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۶۱۸۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل ارتباطات زیرساخت هرمزگان:

فیبرهای نوری در هرمزگان به قصد سرقت مس تخریب می‌شود

می متالز - مدیرکل ارتباطات زیرساخت هرمزگان گفت: سارقان فیبرهای نوری در این استان را به قصد سرقت مس مورد سرقت و تخریب قرار می‌دهند و موجب ایجاد اخلال در ترافیک دیتا کاربران می‌شوند.
فیبرهای نوری در هرمزگان به قصد سرقت مس تخریب می‌شود

به گزارش می متالز، اصغر ابوالقاسمی روز چهارشنبه اظهار داشت: این درحالی است که مس در فیبرهای نوری به کار نرفته و دزدها پس از تخریب و سرقت متوجه این واقعیت می‌شوند.

وی ادامه داد: آخرین سرقت فیبرنوری ۲۷ بهمن در ساعت ۲۳ و ۴۴ دقیقه رخ داد که مسیر تا ساعت ۲ و ۵۵ دقیقه بامداد روز بعد به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی اضافه کرد: دزدها در قطعی‌های قبل از آن نیز ۲ مرتبه در ساعت‌ها یک بامداد و چهار بامداد سرپوش حوضچه‌های مخابراتی در یکی از محله‌های بندرعباس را برداشته و به قصد بدست آوردن مس وارد آن شده و فیبرنوری را قطع کرده و برده بودند.

 مدیرکل ارتباطات زیرساخت هرمزگان با بیان اینکه در این سرقت‌ها به شرکت مخابرات هرمزگان هم خسارت وارد می‌شود، اضافه کرد: جای تعجب دارد که چگونه دزدها وارد حوضچه‌هایی می‌شوند که گربه‌ها هم به علت سختی ورود و خروج، جرات ورود به آنها را ندارند و از طرفی فیبرنوری ارزش دزدیدن ندارد.

ابوالقاسمی تاکید کرد: امکان نگهبانی هم برای حدود چهار هزار و ۳۸۰ کیلومتر فیبرنوری هرمزگان وجود ندارد، البته گشت‌های فیبرنوری به پیمانکاران نهادهای عمرانی مشاوره می‌دهند و 18درصد از سرقت و قطعی فیبرنوری در هرمزگان عمدی است.

عناوین برگزیده