تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۶۱۹۰۵
سرویس خبر : محیط زیست

صدور پروانه اکتشاف در کجور با مجوز شورای عالی محیط زیست/ از منابع طبیعی استعلام نشده است

می متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران با اشاره به فعالیت معدنی شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در منطقه ناصرآباد کجور در حوزه شهرستان چالوس گفت: صدور پروانه اکتشاف در کجور با موافقت سازمان صمت و با مجوز شورای عالی محیط زیست انجام شده و در این باره هیچ گونه استعلامی از منابع طبیعی نشده است.
صدور پروانه اکتشاف در کجور با مجوز شورای عالی محیط زیست/ از منابع طبیعی استعلام نشده است

به گزارش می متالز، عبدالرضا سنگاری افزود: معدن سرب کجور یک معدن زیر زمینی است و به‌صورت تونلی برداشت می‌شود و اگر اکتشاف پاسخ مثبت داد و توجیه اقتصادی داشت،  شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر باید دوباره همه استعلام‌ها را از دستگاه‌های مربوطه برای برداشت دریافت کند.

وی اضافه کرد: سابقه اکتشاف معدن سرب کجور به سال ۱۳۳۵ بر می‌گردد و این محدوده اکنون در اختیار سازمان صمت قرار گرفته است. شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر به موجب نامه سازمان صمت استان مازندران که منضم به پروانه اکتشاف است جهت همکاری در عملیات اکتشاف به این اداره کل معرفی شده است.

سنگاری در ادامه گفت: منطقه اکتشافی در داخل منطقه حفاظت شده البرز مرکزی  قرار دارد و این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

سازمان جنگل‌ها سنگاری تصریح کرد: شرکت توسعه صنایع  برای دسترسی به محدوده اکتشاف، درخواست مرمت و بازسازی جاده دسترسی قدیمی به معدن سرب و روی را داشته است که منابع طبیعی مطابق قوانین و مقررات جاریه پس از محاسبه میزان خاکبرداری و تعداد نهال‌های موجود در مسیر، نسبت به تعیین خسارات وارده به منابع طبیعی اقدامات مربوطه را انجام داده است.

عناوین برگزیده