تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۶۱۹۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

علیرغم وعده وزیر کار مشکلات هپکو در جلسه هیات دولت مطرح نشد!

می متالز - علیرغم قول وزیر کار مبنی بر طرح مشکلات شرکت هپکو در جلسه چهارشنبه ۲۹ بهمن هیات وزیران اما مصوبات این جلسه که بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرارگرفته است حاکی از آن است که این موضوع در نشست هیات دولت مطرح نشده است.
علیرغم وعده وزیر کار مشکلات هپکو در جلسه هیات دولت مطرح نشد!

به گزارش می متالز، بیست و هفتم بهمن‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس در پی سؤال نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خصوص اینکه « چرا این وزارتخانه به وعده خود مبنی بر حل مشکل کارخانه هپکو اراک عمل نمی‌کند؟» آخرین وضعیت این شرکت موردبررسی قرار گرفت.

به گفته آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب شریعتمداری در این جلسه قول داد تا آخر هفته مشکل حقوق کارگران هپکو حل و نسبت به تهاتر بدهی‌های شرکت اقدام شود و این موضوع را به‌زودی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت مطرح و مصوب کنند.

اما علیرغم وعده وزیر کار مصوبات نشست امروز هیات دولت  که بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرارگرفته است حاکی از آن است که موضوع حل مشکلات شرکت هپکو در این جلسه مطرح نشده است. اینجا

گفتنی است کارگران شرکت هپکو پیرو اعتراضات چند روز اخیر خود امروز نیز در اعتراض به عدم پایبندی مسوولین به وعده‌های خود برای احیای هپکو و تهاتر بدهی‌ها در داخل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پس از واگذاری شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به سازمان تأمین اجتماعی و تا حدودی رفع مشکلات مالکیتی در این شرکت حالا چندی است موضوع بدهی‌های هپکو که یکی از موانع اصلی در مسیر رونق و شکوفایی این صنعت بحران‌زده تلقی می‌شود مطرح است و تعیین تکلیف بدهی سنگین بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حالا در رأس مطالبات و خواسته‌های کارگران هپکو نیز قرار دارد.

۱۹ بهمن ماه جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و کار با حضور برخی مسوولین ملی و استانی برای حل مشکل تهاتر بدهی‌های هپکو برگزارشده بود که به گفته علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب بعد از این نشست وزیر اقتصاد نامه ای به معاون اول رئیس جمهور برای تقاضای استفاده از بند «و» قانون بودجه سال ۹۹ برای تهاتر بدهی هپکو نوشته و این درخواست باید در در هیات دولت به تصویب رسد.

عناوین برگزیده