تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۶۲۰۳۷

از سرگیری سفر شناورهای باری بوشهر به کشور امارات

می متالز - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مسوولان دور سوم سفر شناورهای باری این استان به کشور امارات متحده عربی از سرگرفته شد.
از سرگیری سفر شناورهای باری بوشهر به کشور امارات

به گزارش می متالز، حیدر ساجدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از شیوع بیماری کرونا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی محدودیت‌هایی برای تردد شناورهای سفاری استان بوشهر به این کشورها ایجاد کردند.

وی بیان کرد: برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناورهای سفاری به کشورهای یاد شده پیگیری‌هایی توسط استاندار بوشهر از طریق دفتر وزارت امور خارجه و سفارت کشورها به‌عمل آمد و مقدمه سفر شناورهای سفاری استان بوشهر فراهم و مجوز سفر نخست این شناورها و ملوانان فراهم شد.

ساجدی ادامه داد: پس از اتمام سفر اول با پیگیری‌های استاندار بوشهر از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز سفر دوم برای هر شناور ۳۰  وانت سهمیه ملوانی صادر شد.

وی با اشاره به تدوین دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان استان بوشهر تصریح کرد: برای ضابطه‌مند کردن کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری استاندار بوشهر دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان تدوین و پس از کار کارشناسی در کمیته‌های مربوطه برای طرح و تصویب نهایی به نشست سران قوا ارسال شد که انتظار می‌رود با تصویب این دستورالعمل ورود و ترخیص کالای همراه ملوان ساماندهی و ضابطه‌مند شود.

ساجدی با اشاره به سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر و ترخیص کالای همراه ملوان بیان کرد: با توجه به پایان سال برای تامین امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و سردار مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز دور سوم سفر شناورهای سفاری این صادر و خروج این شناورها از اسکله‌های استان بوشهر به مقصد کشور امارات آغاز شد.

عناوین برگزیده