تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۶۲۱۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس هیات عامل ایمیدرو:

باید در هر شرایطی توسعه ساخت داخل را دنبال کرد/ توسعه اکتشافات برای تامین مواد اولیه در دستور کار است

می متالز - وجیه الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو معتقد است، موضوع ساخت داخلی و بومی سازی باید در هر شرایطی دنبال شود.
باید در هر شرایطی توسعه ساخت داخل را دنبال کرد/ توسعه اکتشافات برای تامین مواد اولیه در دستور کار است

به گزارش می متالز، جعفری در حاشیه نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد درباره استفاده از توانمندی های موجود در کشور، اظهار کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حوزه بخش معدن و صنایع معدنی تلاش می کند با وجود صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه قطعات را بومی سازی کند. خوشبختانه هم دانش و هم افراد متخصص دانشگاهی وجود دارند و می توانیم از پتانسیل آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ایمیدرو در تلاش است تا بستری را فراهم کرده و به این شرایط در حوزه معدن و صنایع معدنی کمک کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع جدی گرفته شده و اگر مطمئنا امکان ساخت قطعات در کشور وجود داشته باشد، اجازه واردات را نخواهند داد، اما آنچه مسلم است ترویج و تشویق این کار است تا روزی شاهد ساخت قطعات به روز و تکنولوژی ها جدید باشیم.

جعفری تصریح کرد: امروز این اقدامات در حوزه صنعت فولاد انجام شده و همانطور که شاهد هستید برخی از شرکت ها برای اولین بار قطعاتی را با مشخصات و کیفیت مناسب ساخته اند. ما باید در هر شرایطی توسعه ساخت داخل را دنبال کرده تا به ایجاد اشتغال و صرفه جویی ارزی در هزینه ها کمک کرده باشیم.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به تامین مواد اولیه برای صنعت فولاد، اضافه کرد: بحث سنگ آهن در زنجیره فولاد به عنوان یکی از مواد اصلی مورد توجه قرار دارد. برای حل این مشکل توسعه اکتشاف در چند سال اخیر در صدر کارهای ایمیدرو قرار گرفت و توانست با 700 هزار کلیومتر مربع شناسایی، برخی آنومالی های جدید را معرفی کند. از سویی دیگر اکتشافات در عمق نیز در دستور کار قرار گرفت. امروز حفاری هایی برای یکی از ذخایر بزرگی که در استان یزد در عمق شناسایی شده، جهت قطعی شدن این ذخیره در حال انجام است. همچنین با استفاده از تکنولوژی های جدید  تولید کنسانتره برای واحدها با استفاده از سنگ های کم عیار در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات با راهکارهای اعلام شده حل خواهد شد اما موضوع مهم توسعه اکتشافات است. البته ما بحث واردات مواد خام را هم در برنامه ها قرار داده ایم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده