تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۶۲۱۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رزم حسینی در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو اعلام کرد:

انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور از مهمترین اقدامات تأثیرگذار در دوران جمهوری اسلامی/ اشتغال ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خط اول انتقال آب خلیج فارس

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی چادرملو (اردکان)، بیان کرد: شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور یکی از مهمترین اقدامات تأثیرگذار در طول دوران جمهوری اسلامی ایران بوده است.
انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور از مهمترین اقدامات تأثیرگذار در دوران جمهوری اسلامی/ اشتغال ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خط اول انتقال آب خلیج فارس

به گزارش می متالز، علی رضا رزم حسینی در این آیین، با بیان اینکه خط اول انتقال به طول ۸۲۰ کیلومتر برای انتقال آب خلیج فارس به اردکان ( یزد) است، گفت: این خط تا پایان سال به استان یزد،اردکان و معدن چادرملو می‌رسد.

اشتغال ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خط اول انتقال آب خلیج فارس

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در طول ۸۲۰ کیلومتر خط اول انتقال آب در قالب پیمانکاران، مشاوران و کارگاه‌های مختلف ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده اند.

انجام مطالعات خطوط دوم و سوم پروژه انتقال آب خلیج فارس به دستور رئیس جمهور

رزم حسینی با اشاره به انجام و اتمام مطالعات برای خطوط دوم و سوم این پروژه به دستور رئیس جمهور، بیان کرد: عملیات اجرایی خط دوم برای انتقال آب از هرمزگان به یزد و اصفهان همزمان با افتتاح خط اول (اردکان)آغاز می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی خطوط دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس

وی گفت: خط سوم نیز برای انتقال آب به خراسان جنوبی و مشهدالرضا و معادن سنگان می باشد و خطوط دوم و سوم همین الان نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

توسعه صنعتی و معدنی با تأمین آب پایدار

وی هدف از این طرح را توسعه صنعتی و معدنی با تأمین آب پایدار دانست و ادامه داد: صنایع؛ بستر و ابزار توسعه و آبادانی یک کشور هستند، در بسیاری از مطالعات آمایشی موضوع آب به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک مطرح شد که این پروژه در راستای رفع کمبود آب و تامین آب پایدار است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده