تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۹
بازدید: ۷۱۲
کد خبر: ۱۶۲۱۵۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
نوایی در گفت و گو با «می متالز» بیان کرد:

هدف گذاری تولید محصولات جدید برای 1400/ بومی سازی در صنعت فولاد جایگاه ویژه ای دارد

می متالز - «حسن نوایی» مدیر عامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی گفت: موضوع بومی سازی و ساخت داخل در صنعت فولاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
هدف گذاری تولید محصولات جدید برای 1400/ بومی سازی در صنعت فولاد جایگاه ویژه ای دارد

به گزارش می متالز، نوایی در حاشیه نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد به خبرنگار پایگاه خبری «می متالز» گفت: ما به عنوان تامین کننده کاتالیست های واحد فولاد قائنات در این نمایشگاه شرکت کرده ایم. درواقع کاتالیست های احیای مستقیم در زنجیره فولاد استفاده می شود که ما در این نمایشگاه به طور ویژه به عنوان تامین کننده واحد قائنات که کاتالیست های ما را استفاده می کنند حضور داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پروژه پس از چند سال به مرحله راه اندازی رسیده است و ما برای تامین این محصول با فولاد قائنات قرارداد همکاری داشتیم.

نوایی با اشاره به اهمیت موضوع بومی سازی، تصریح کرد: صنعت فولاد نسبت به دیگر صنایع اهمیت ویژه ای به موضوع بومی سازی دارد. حتی در شرایط برابر که می توانستند کاتالیست ها را از خارج از کشور تامین کنند، از کاتالیست ایرانی و قطعات بومی استفاده کردند که این موضوع جای تقدیر داشته و امیدواریم سایر صنایع نیز همین روند را ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی با اشاره به برنامه های سال 99، اظهار کرد: ما با وجود شیوع کرونا و محدودیت هایی که با آن رو به رو بودیم با سرعت بیشتر و قدرت سابق و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدامات را انجام داده ایم. ظرفیت ها هیچ تغییری پیدا نکرد و با همان ظرفیت های قبلی و در برخی مقاطع با افزایش ظرفیت تولید را ادامه دادیم.

نوایی اضافه کرد: محصولات جدیدی در حوزه پتروشیمی تولید و در این حوزه ورود بیشتری داشته و قراردادهای جدیدی را منعقد کرده ایم. در صنعت فولاد نیز مانند سابق با سرعت بیشتر تولیدات را انجام دادیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های ایران کانمین، نفت و پتروشیمی و ایران متافو، بیان کرد: نمایشگاه نفت بسیار خوب بود و انتظار چنین استقبالی را نداشتیم. ایران متافو نیز طبیعتا جایگاه خود را دارد. البته همزمان با نمایشگاه ایران متافو در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش برای هلدینگ خلیج فارس در حوزه پتروشیمی نیز حضور پیدا کرده ایم.

نوایی درباره مهم ترین برنامه شرکت گسترش فناوری خوارزمی برای سال 1400، اظهار کرد:  مهمترین برنامه ما برای سال آینده تولید محصولات جدید و تولید با ظرفیت بالاتر خواهد بود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده