تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۶۲۴۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت مس صعود کرد

می متالز - در معاملات روز دوشنبه ۴ اسفند ۹۹، قیمت فلزات پایه با خوش بینی به افزایش تقاضا تحت تاثیر بهبود اقتصادی، صعود کرد و هر تن مس از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کرد.
قیمت مس صعود کرد

به گزارش می متالز، مس در معاملات روز دوشنبه بیش از سه درصد صعود کرد و در مسیر ثبت یازدهمین رشد قیمت ماهانه در فوریه قرار دارد. فلزات تحت تاثیر انتظارات برای بهبود تقاضا پس از احیای اقتصادی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا و کمبود تاریخی عرضه، عملکرد درخشانی پیدا کرده اند. این امر گمانه زنی ها درباره شروع یک سوپرسیکل جدید کالا را تقویت کرده و نگرانیها نسبت به افزایش فشار قیمت همزمان با احیای اقتصاد جهانی از پاندمی را برانگیخته است.

گروه گلدمن ساکس هفته گذشته اعلام کرد بازگشت چین از تعطیلات سال نو باعث بالا رفتن قیمتها شده و بازار مس امسال با بزرگترین کمبود عرضه در یک دهه گذشته روبروست.

در حال حاضر نشانه هایی از محدودیت عرضه در بازار فلزات لندن دیده می شود زیرا قیمت معاملات اسپات نرخ بالاتری نسبت به معاملات آتی پیدا کرده است.

قیمت معاملات سه ماهه مس در بازار لندن روز دوشنبه به ۹۱۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نیکل به ۲۰ هزار و ۱۰ دلار در هر تن صعود کرد و قلع در بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۱ ایستاد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صعود قیمت مس رشد ارزش سهام شرکت های معدنی نظیر جیانگشی کاپر چین، او زد مینرالز استرالیا و گروه بی اچ پی و ریو تینتو را به همراه داشت.

عناوین برگزیده