تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۶۲۴۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت چادرملو خبر داد:

آمادگی چادرملو برای سرمایه‌گذاری ساخت سلول‌های خورشیدی و ممبران

می متالز - مدیرعامل شرکت چادرملو در آیین عقد تفاهمنامه جهت تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوشبختانه شرکت چادرملو علاوه بر معدنی بودن صنعت را در کنار خود دارد و با انعقاد این قرارداد از معدن تا فولاد را می‌توان ارتقا داد.
آمادگی چادرملو برای سرمایه‌گذاری ساخت سلول‌های خورشیدی و ممبران

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده با بیان این مطلب افزود: اکنون شرکت چادرملو در تولید محصولات مختلف همچون فروآلیاژها فعالیت دارد. 

وی افزود: در جهان، صنعت معدنکاری پیشرفت کرده و تا ۳ سال آینده حتما قیمت سوخت بالا خواهد رفت و باید کاری کنیم که ۷۰درصد هزینه معدن را کاهش دهیم. 

تقی زاده گفت: ما شرکت بزرگی هستیم و حتی بالارفتن یک درصد بهره‌وری برای مجموعه چادرملو و دانشگاه همچنین دیگر ذی نفعان آن سود خوبی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: ضریب بازیافت شرکت چادرملو از ۶۶ درصد به ۷۱درصد رسیده و در اکتشافات عمقی جدی ورود کردیم و ۱۰ دستگاه حفاری خریداری کردیم. زیرا باید در بهره‌برداری معادن باید انقلاب ایجاد شود. اکنون نیروی انسانی با حقوق کم در معادن فعال هستند و سوخت ما مجانی است، پس باید تا دیر نشده با کمک دانشگاه به دنبال استفاده از اتوماسیون جدید و هوشمند برویم. 

وی ادامه داد: در ایران به جز فولادمبارکه که سیستم هوشمند دارد مابقی اینگونه نیستند و یک سیستم هوشمند برای اینکه اطلاعات و برنامه ریزی برای مدیران تهیه کند نداریم. البته این کارها به صورت جزیره ای در کشور انجام شده است. 

مدیرعامل چادرملو گفت: ما آماده همکاری هستیم و امیدواریم که دانشگاه دید کاربردی جهت بهره وری هوشمندسازی و ارتقای صنعت داشته باشد. 

تقی زاده گفت: در حوزه طراحی و بومی سازی نیز تمایل به همکاری داریم. زیرا هرقطعه ای که از خارج وارد می‌شود، اگر کسی توان ساخت آن را داشت مواد اولیه را در اختیارشان میگذاریم و اگر موفق به تولید شد آن محصول را خریداری می‌کنیم. 

وی گفت: امیدواریم در کنار دانشگاه امیرکبیر سطح علمی منطقه نیز رشد پیدا کند. 

تقی زاده در پایان گفت: چادرملو در زمینه ساخت ممبرانها و سلولهای خورشیدی تمایل به همکاری و سرمایه گذاری با این دانشگاه را دارد.

عناوین برگزیده