تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۶۲۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول رئیس جمهور:

سرمایه‌گذاری در بخش معادن چهره کردستان را تغییر می‌دهد

می متالز - معاون رئیس جمهور گفت: سرمایه‌گذاری در معادن استان می‌تواند چهره کردستان را تغییر دهد.
سرمایه‌گذاری در بخش معادن چهره کردستان را تغییر می‌دهد

به گزارش می متالز، جمشید انصاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در طول حدود 4سال گذشته 40 جلسه رسمی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان انجام شده و بر اساس شاخص‌ها، کردستان جزو ستادهای موفق بوده است.

وی افزود: باشروع کار ستاد یک برنامه اساسی در حوزه زیرساخت‌های اساسی و کشاورزی و تولید استان در راستای برنامه ششم توسعه پرداخته شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطر نشان کرد: کردستان یک استان کشاورزی است و وضعیت به گونه‌ای است که توزیع منابع آب استان در سه حوزه آبریز جداگانه با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه افزایش تخصیص آب استان از سهم آب خود کردستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: استان کردستان در میزان سرمایه‌گذاری و مساحت تخصیصی آب از میانگین کشوری سهم کمتری دارد.

انصاری بیان کرد: استان کردستان از معادن بسیار غنی در بخش سنگ آهن قرار دارد و از قطب‌های تولید سنگ آهن در کشور است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در معادن استان می‌تواند چهره کردستان را تغییر دهد، یادآور شد: در بخش گردشگری کردستان از مستعدترین استان‌های کشور است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه باید اعتبارات بیشتری برای تکمیل پروژه‌های استان در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: کردستان از استان‌هایی نیست که سهم پس‌انداز در آن مثبت باشد و یکی از راهکارهای خروج از این وضعیت تخصیص اعتبارات ملی و تسهیلات یارانه‌ای است.

انصاری اظهار کرد: اگر هزینه تامین منابع را در استان‌هایی مانند کردستان کم نکنیم نمی‌توانیم شاهد رقابت کردستان در امر سرمایه‌گذاری با دیگر استان‌های کشور باشیم.

عناوین برگزیده