تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۶۲۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

مردم اردکان، سهمی از معادن ندارند

می متالز - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از صنایع به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی‌کنند، گفت: مردم این شهرستان سهمی از معادن ندارند.
مردم اردکان، سهمی از معادن ندارند

به گزارش می متالز، «محمدرضا دشتی اردکانی» روز شنبه در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی چادرملوی این شهرستان که با حضور وزیر صمت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار داشت: سفر مقام عالی وزارت صمت به استان یزد و بررسی مسائل این حوزه یکی از اولین مطالبات ما از وی بود که محقق شد.

وی در تشریح یکی از مصادیق عدم عمل صنایع به تعهدات اجتماعی خود در قبال شهرستان، یادآور شد: ۱۴۸ مدرسه در اردکان دایر است که ۷۰ مدرسه نیاز به نوسازی و بازسازی دارد و در سال تحصیلی جاری، بخشی از کلاس‌های دانش آموزان در هفت مدرسه نیز یا در نمازخانه و یا در کانکس در حال برگزاری است.

دشتی اردکانی اظهار کرد: واقعا زیبنده نیست که دانش آموزان ما در اردکان در کانکس درس بخوانند.

وی افزود: لازم است مردم شهرستان اردکان سهمی در چادرملو و معدن دی ۱۹ که در حوزه استحفاظی اردکان قرار دارد داشته باشند و در این رابطه شاهد مساعدت مدیریت مجتمع چادرملو و با هماهنگی مسئولان امر باشیم.

۲۵۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ واحد معدنی در اردکان فعال است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و این شهرستان از لحاظ مواد معدنی از مناطق های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

 

عناوین برگزیده