تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۶۲۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

دلواپسی های یکبار مصرف و برنامه ای برای ایام کرونا

می متالز - ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به باجناقی که فامیل هست و مثبت هایی که جور منفی ها را کشید و...
دلواپسی های یکبار مصرف و برنامه ای برای ایام کرونا

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، کمی بوی توافق در فضای سیاسی، اقتصادمان را تحت تاثیر قرار داد و دلار اندکی افت کرد و باز اظهار نظرهای متناقض درباره بازارهای مالی شدت گرفت. البته بورس مان امروز به مدد درایت اهالی ملاصدرا و دامنه نوسان نامتقارن شان، زیاد نریخت و معدود نمادهای سبز بازار، جور منفی ها را کشیدند و اگر چه خیلی از نمادها قرمز بودند، ولی شاخص کل فقط ۵ هزار واحد ریخت!

 

پذیرش با زودپز

اما اهالی بهارستان انگار بورس تهران را زیر ذره بین گذاشته اند. طراح تفحص از سازمان بورس خبر از آب شدن حداقل ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه های مردم در این بازار داده و گفته یک شرکت کاغذی تازه وارد که حتی دفتر مرکزی هم ندارد، با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی را در زودپز گذاشته و دست آخر به مردم ۳۲۰۰ میلیارد تومان قالب کرده اند. فارغ از اینکه نتیجه تفحص ایشان چه خواهد شد؛ سوال این است؛ ضرر و زیان آنان که سرمایه هایشان آب شد را می شود جبران کرد؟

 

دعوت های شوم مسری شد

هر وقت تازه واردی از ضرر و زیانش می گوید یاد آن دعوت شوم از مردم برای ورود به بازار سرمایه میفتیم؛ ولی انگار این دعوت نامه های شوم مسری شده و خیلی های دیگر هم از بزرگان ما تقلید کرده اند. مخترع ثروتمند دنیا و مالک تسلا هم این روزها به خط تبلیغ بازار بیت کوین زده و برای تبلیغات فقط مانده که یک بیت کوین روی پیشانی خود خالکوبی کنند! مطمئنا اگر فردا روزی کسی ضرر کرد، می گویند میخواستی نخری! همانطور که اهالی پاستور به غرق شدگان دریای بورس گفتند...

 

دلواپسی از جنس یکبار مصرف 

یکی از بزرگان صنعت پتروشیمی هم دلواپس این صنعت شده و از تمرکز بر تولید محصولات یکبار مصرف گلایه کرده اند! البته حق هم دارند، ولی اصولا قبل از صدور مجوز به هر صنعتی، باید یک استراتژی بلند مدت تعریف شده باشد و به نظر می رسد برای این دلواپسی کمی دیر شده! زودتر از اینها باید فکر آینده این صنعت و تکمیل زنجیره ارزشش را می کردیم.

 

باجناق فامیل هست

هر چند قدیمی ها باجناق را فامیل نمی دانستند؛ ولی برخی باجناق ها از برادر هم بهترند‌. نمونه اش یکی از اهالی بهارستان که باجناق خود را برای تصدی عضویت در هیات مدیره یک شرکت بورسی معرفی کرده، بعد هم که دیده باجناقش رد صلاحیت شده طوری اعمال نفوذ کرده که فوری و البته دستی، یک تایید صلاحیت صادر شود! کاش ما هم از این باجناق ها داشتیم.

 

برنامه ای برای ایام کرونا 

و خبر خوش پایانی اینکه اگر مرغ گران شد و کمتر خریدید، فدای سرتان! اگر هم قرنطینه بودید و امکان سفر و فامیل بازی و مهمانی و سور و سات و... نداشتید مهم نیست. سیاست گذاران دلسوز برای سرگرم کردن مردم در ایام کرونا برنامه های ویژه دارند. مثلا در ۱۰ ماهه اول سال ۱۰۶ میلیون دلار توتون و تنباکو وارد کرده اند که امکان تشکیل یک قهوه خانه بهداشتی در داخل منزل را داشته باشید.

عناوین برگزیده