تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۲۰۰۱۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد امیرکبیر کاشان در بین پنج واحد صنعتی سبز استان اصفهان

‌می‌متالز - پنج واحد صنعتی سبز استان اصفهان روز سه‌شنبه در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین تجلیل از واحد‌های صنعتی سبز برتر اظهار کرد: این واحد‌ها بدون اینکه قانونگذار الزامی برای آن‌ها گذاشته باشد در جهت توسعه پایدار و حفاظت محیط زیست قدم برداشتند که جای تقدیر دارد.

ایرج حشمتی افزود: صنایعی که در راستای توسعه پایدار فعالیت می‌کنند می‌توانند الگوی خوبی برای سایر صنایع باشند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نهایت همکاری را با صنایع سبز خواهد داشت، افزود: ما آماده درج نشان حفاظت محیط زیست در کنار کار‌های فرهنگی صنایع سبز هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شاید ما اجازه ندهیم که نشان سازمان حفاظت محیط زیست برای برخی از صنایع بزرگ استفاده شود، تصریح کرد: برای کار‌های فرهنگسازی و آموزش همگانی و درج نشان سازمان در کنار صنایع سبز همکاری می‌کنیم.

حشمتی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر پنج واحد صنعتی سبز برتر استان از چهار واحد فعال در زمینه صنعت سبز استان نیز تقدیر بعمل آمد.

عضو کمیته آب کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این همایش گفت: حفاظت محیط زیست، حساس‌ترین سازمان کشور و ضعیف‌ترین در زمینه بودجه است و قانونگذاران باید در این زمینه تدبیر اساسی داشته باشند.

محمد صادقی با بیان اینکه لازم است بودجه سازمان حفاظ محیط زیست تقویت شود، زیرا همه بدهکار آن هستند، افزود: تصمیم گیری‌های مقطعی در زمینه محیط زیست باعث شده تا تنفس مردم اصفهان در زمان حاضر در این وضعیت نامطلوب باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است آموزش محیط زیست از خانه‌ها و مدارس شروع شود، اظهار داشت: اگر این کار صورت گیرد زیرساخت‌های محیط زیست نیز در کشور درست می‌شود.

امروز سه‌شنبه (۱۲ اسفندماه) در همایش ملی تقدیر از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز از ۶۳ واحد صنعتی سبز برتر کشور تجلیل به‌عمل آمد که پنج واحد از استان اصفهان بودند و در اتاق بازرگانی اصفهان تجلیل شدند. همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان به‌عنوان یکی از پنج استان در بررسی صنایع سبز تقدیر شد.

واحد صنعتی سبز به صنعتی گفته می‌شود که بر اساس معیار‌های زیست محیطی انتخاب واحد‌های صنعتی و بنا به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست تلاش قابل تقدیر در طول سال در راستای حفظ محیط زیست انجام داده باشد.

از جمله معیار‌های انتخاب واحد صنعتی سبز می‌توان به نصب و راه اندازی یا اصلاح سیستم تصفیه و کنترل آلودگی آب هوا و صدا، نصب و راه اندازی سیستم بازیافت مواد زاید و اجرای برنامه مدیریت پسماند، مدیریت مصرف انرژی و جایگزینی انرژی‌های پاک، پیاده سازی نظام مدیریت زیست محیطی، سازگار کردن چرخه تولید با محیط زیست و فعالیت‌های آموزشی به منظور ارتقای دانش زیست محیطی کارکنان اشاره کرد.

در میان واحد‌های برتر، پنج واحد صنعتی سبز شامل زیست فراورده سپاهان، سایپا سیتروئن، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان و صنایع نساجی فرخ سپهر کاشان از استان اصفهان است که با حضور مسوولان استانی در محل اتاق بازرگانی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی در ۲۴ شهرستان دارد.

منبع: ایراسین

عناوین برگزیده