تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۰۰۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صف فروش حاصل سود بی‌کیفیت این تامین‌سرمایه به چشم زد؛

سوپرمارکت‌های مالی، اما خالی از "امید"

‌می‌متالز - بی شک مهر تایید حسابرس بر تحقق سود خالص ناچیز ۶۳۰ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت تامین سرمایه امید، معاملات ماه‌های آتی سهام این شرکت را دستخوش نوساناتی جدی خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که طرح غیرکارشناسانه و غیرمنطقی دامنه‌نوسان غیرمتقارن توسط متخصصان در هفته‌های اخیر منجر به کاهش مفرط نقدشوندگی در بسیاری از نماد‌های کوچک بازار سرمایه شده، ظاهرا فشار فروش روند مثبت عجیب سهام تامین سرمایه امید در هفته گذشته را تحت‌الشعاع قرار داده و علیرغم حمایت‌های کورکورانه حقوقی در این نماد شاهد تشکیل صف فروش در نماد این شرکت هستیم.

سوپرمارکت‌های مالی، اما خالی از

بی‌شک مهر تایید حسابرس بر تحقق سود خالص ناچیز ۶۳۰ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت تامین سرمایه امید، معاملات ماه‌های آتی سهام این شرکت را دستخوش نوساناتی جدی خواهد کرد.

شاید باورش سخت باشد، اما از ۶.۳۶۵ میلیارد ریال سود خالص شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۵.۱۲۹ میلیارد ریال (بیش از ۸۰ درصد) از آن سهم سود ناشی از سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار است.

نکته جالب در مورد درآمد‌های شناسایی شده این شرکت که البته در اکثر شرکت‌های تامین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق بوده و تاسف‌بر‎‌انگیزتر آنکه خدمات مالی ارائه شده توسط این شرکت‌ها که به نوعی سوپرمارکت مالی هم محسوب می‌شوند، بسیار ناچیز است.

سوپرمارکت‌های مالی، اما خالی از

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، از مجموع کل درآمد‌های ۶.۴۵۶ میلیارد ریالی شناسایی شده شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۹ تنها در حدود ۴۱۷ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات تخصصی نظیر مدیریت صندوق و مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری بوده که این موضوع نشان دهنده شناسایی درآمد‌هایی بادآورده از این شرکت‌ها به واسطه انحصار و سرمایه‌های بالایشان است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده