تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۲۰۰۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل کارگروه برای شکل‌گیری معاملات نقد و آتی تیکت‌های حمل و نقل ریلی در بورس کالا

‌می‌متالز - مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با همکاری راه آهن کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود تا معاملات نقد و آتی تیکت‌های حمل و نقل روی حمل و نقل ریلی و بعداً دیگر مد‌های حمل و نقل شکل بگیرد.

به گزارش می‌متالز، امروز و در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تفاهم‌نامه بین مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل بورس کالای ایران به امضا رسید. در این مراسم مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: تفاهم نامه امروز در مورد حواله‌های حمل و نقل در بورس است. کالا‌هایی که وارد بورس می‌شوند زیرساختی برای آن‌ها فراهم می‌شود که طبق سیستم حراج و مناقصه معامله شود.

حامد سلطانی نژاد افزود: حواله‌های حمل و نقل در دنیا در بورس‌های کالایی است و فرصت‌هایی فراهم می‌شود تا تولیدکنندگان خود را مقابل نوسانات حمل و نقلی پوشش ریسک بدهند.

وی افزود: مرکزی که در بورس کالا با مشارکت شرکت راه‌آهن انجام می‌شود، نویدبخش این است که تولیدکنندگان ما که در بورس کالا حضور دارند همزمان با انجام معاملات به بهترین قیمت حمل و نقل خود را انجام دهند. این زیرساخت شرایطی فراهم می‌کند که شرکت‌های خصوصی در رده آهن سرمایه‌گذاری کنند و حضور پررنگ در عرضه محصولات داشته باشند.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: خریداران می‌توانند از بستر مناقصات بورس کالا برای دریافت بهترین قیمت حمل و نقل بهره‌مند شوند.

سلطانی نژاد افزود: با همکاری مدیرعامل راه‌آهن کارگروهی تشکیل می‌شود تا معاملات نقد و معاملات آتی تیکت‌های حمل و نقل روی حمل و نقل ریلی و پس از آن روی دیگر مد‌های حمل و نقل شکل گیرد.

وی اظهار داشت: وزارت راه در حوزه ورود به بورس کالا پیشتاز است و پیش از این در حوزه مسکن اولین معاملات املاک در بورس کالا انجام شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: بورس کالا و راه‌آهن کار‌های مطالعاتی انجام دادند و توافق‌نامه امروز گامی برای ورود عملیاتی به موضوع خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده