تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۴۸
بازدید: ۶۰۷
کد خبر: ۲۰۰۵۰۰
سرویس خبر : زمین شناسی

اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود؛ پیگیری برای ثبت جهانی دریاچه گهر

‌می‌متالز - معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات با اشاره به تلاش برای ثبت جهانی دریاچه گهر گفت: ‍ از سال ۱۴۰۰ اکتشاف سیستماتیک در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی معادن لرستان با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در گذشته در رابطه با ژئوپارک‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح ملی انجام داده است افزود: پس از ثبت جهانی ژئو پارک جزیره قشم به این فکر افتادیم که در تمامی مناطق ایران که این ظرفیت وجود دارد، فعالیت خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: در این راستا ۳۰ منطقه در کشور شناسایی شده و در چند منطقه به طور ویژه در مورد آن‌ها فعالیت می‌کنیم که امیدواریم به زودی آن‌ها را علی‌رغم سختی موضوع ثبت جهانی کنیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده‌های منحصر به فرد زمین‌شناسی در لرستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد امیدواریم ثبت جهانی را در لرستان با دریاچه گهر شروع کنیم و به تدریج این موضوع را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: سازمان زمین شناسی کار شناسایی و پی‌جویی را انجام می‌دهد که در این رابطه اکتشافات سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور و استان لرستان که ظرفیت بالایی دارد شروع می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: لرستان در منطقه ویژه‌ای از زمین شناسی قرار گرفته است و همواره تحت تاثیرات مخاطرات خاصی قرار دارد از جمله جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست، گرد و غبار و... که توسط سازمان زمین شناسی مطالعات ب‌صورت ملی انجام می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده